Jodå

Nog hade det varit lite oro i lägret men alla var hela. Skorpan var riktigt upprörd och svettig, hon som jag trodde skulle vara lugnast men hon har ju förstås inte fått vara med i tryggheten i flocken då alla andra stod och tryckte i skogen. Relativt lugna men det var som att dom andades ut när jag kom, Rino dom hade lämnat massor av mat kom fram ur skogen, gnäggade och myste lite innan han ställde sig att äta och Stråla sprang och drack tre gånger som att hon inte haft tid innan. Dom var som lite spända inåt och inte så utagerande, alla utom Skorpan. Gav dom hö inne i ligghallen för att Skorpan skulle få vara med flocken. 

Det är helt sinnessjukt att djur ska behöva lida och djurägare ska behöva oroa sig så i helvete bara för att folk är idioter.

Själv har jag ökat på hostan samt plusat på ont i halsen och känner mig mossig i hela kroppen så vi börjar väl 2016 med en rejäl förkylning... 
Hatteluja!

Sjukt stolt över min efterrättsskapelse
Chokladtårta med hallonmousse. 
0 kommentarer