Buse!

Har haft finbesök idag, Marie och Linnéa och det är alltid lika trevligt att träffa dom. 
Hälsade bla på hästarna i kylan och innan vi åkte därifrån så flyttade jag Rinon till sommarhagen, det är ju faktiskt en fördel med den lilla snömängden, att sommarhagen fortfarande är brukbar.
Woho sa Rino och satte av i bock och brall. Raringen.
Tyvärr så fick jag ju inte de värsta buset på film men lite iaf
 
Ja ja, jag vet, jag höll telefonen fel väg.
 
 
 
Sötnäsa
 
I ett led i min "nu jävlar ska jag bli frisk" kampanj så blev det smoothie till frukost med banan, hallon, nypon, lite mjölk, verum hälsofil, honung och det stora misstaget, Gurkmeja.
Massor med nyttigheter men fy fan så äckligt. Okej, man ska inte ha gurkmeja i smoothies, det höll på att komma upp igen men jag lyckades få i mig allt.
Måste finna på något annat sätt att få i mig gurkmejan på och låta smoothies vara gott.
Gjorde även en enorm sallad igår med spenat och ruccula, mangold, tomat, gurka, majs, sockerärtor, riven morot och rödlök. Tar gärna tips på andra goda nyttigheter som man kan ha i sallad. Typ inte isbergssallad som inte inehåller nånting vettigt. 
Och så blir det te med ingefära. 
Kom igen nu immunförsvaret!
 
Har även köpt en massa andra grönsaker som jag tänkte göra nån gryta av, tillagade grönsaker har jag betydligt svårare för men broccoli, blomkål och brysselkål är gott iaf. 
 
Chefen ringde nyss och undrade om jag kunde byta jobbhelg så nu ska jag jobba imorgon och sen vara ledig i 5 dagar, då vore det väl som sjutton om jag inte skulle hinna bli ordentligt frisk och pigg tills det är dags att jobba lite mer på riktigt.
 
0 kommentarer