Underbart

Vilken underbar dag jag har haft idag. Verkligen vad jag behövde. Själavård.
Började med att kliva upp tidigt och åka till tandläkaren. Eller tandhygienist kanske. Kontroll av tänderna iaf. Var sen så jag sprang från parkeringen och uppför två trappor och sen höll jag på att dö. 
Hursom så INGA HÅL! Whoop whoop! 
 
Hem och äta och sen till hästarna.
Jag och Stråla tog en lång ridtur, hela Stormviks/Ökholms rundan. Solen försvann dock men temperaturen var perfekt och underlaget likaså.
Det är absolut inget fel på ork och energi hos fröken, det enda som sviktar ibland är motivation och arbetsmoral. Visst blev hon rejält flåsig för londisen är väl inte på topp, precis som hos matte. Fy vad jag är otränad. Herregud. Håller på att storkna av en stunds lättridning. Med ridning dock så ger jag inte upp utan rider på. För att det är roligt.
Mycket galopp blev det. Oj så kul. Strålan var SUPERFIN och jag bara satt och flinade. SÅ roligt. Många skrittpauser också.
Sen blev även traven suverän och jobbade på så bra. Drog dock två bakutsparkar i traven. Det är något nytt. Inte en en enda i galoppen och så kommer det i traven. 
Jag blir fundersam som vanligt. Hon såg glad ut då hon gjorde dom och det var bara två små samt att hon tog en jättefin galopp även efter. Inget att dra på alla cylindrar på än iaf men def något att hålla koll på.
 (Strålas späcknacke behöver fler såna turer)
 
Vi blev rätt svettiga båda två. Så länge det inte är iskallt så brukar mina hästar alltid få gå ut och rulla sig naken då dom blivit svettiga, det är ju så skönt
 Jag rullade mig inte i snön.
 
Sen Rino.
Jag har lagt till "De lo contrario , les envío de vuelta a España!" i mitt hojtande men han fnissar bara åt mig. Jag vet inte om det beror på mitt uttal.
Fick iaf i honom 5 liter vatten med soppa men inte utan att han iaf försökte välta ut eländet. Hoppade 3 meter bakåt när jag vrålade neje!! Sen åt han snällt. Men sakta. Jisses. Det tog 20 minuter att få i sig det.
Jag ska aldrig mer klaga på att Stråla är glupsk. Det är ju en dröm att ha en häst som inhalerar allt som man sätter framför näsan.
 
Han är iaf vansinnigt söt. Kolla munnen. (Men vad blurrig filmen ser ut)
 
 
 
Alltså ljudet på den här. Så lät han i 20 minuter 
 

Ljud på är ett måste 😁

Ett filmklipp publicerat av Linda Lidberg (@mayastrala) Feb 5, 2016 kl. 6:14 PST

 
 
När han väl druckit och ätit upp sin soppa så drog vi på tur med cykeln. Tokpigg Rino drog några sprattel efter vägen och jag ångrade att jag inte drog på skydden. For till ridbanan och la ut upphöjda bommar som vi gick över tillsammans samt jobbade med lite öppna och andra grejer. Mycket duktig kille. Sen tog vi en extra sväng med cykeln för att göra av med lite överskottsnenergi. 
Nu är han iaf sig själv igen. Alldeles sprattlig och stollig. Fining. 
 
Mamma fyller år idag så dom bjöd på Entrecote och jag bjöd på tårta. Det var SÅ gott och kanske lite extra efter en väldigt aktiv dag. 
 
3 kommentarer
Karoline

Vilken härlig dag du haft! Gud så söt han är när han äter sin soppa :)

Therese

Låter som en fantastisk dag som sagt, det var du värd.
Hoppas det kommer många fler. :)

Johanna

Lovely