Positiv dag

Det behövdes. 
Rinos sår ser mycket bättre ut (som synes på bilderna) och luktar mycket bättre. Bandageomläggningen går bättre och bättre fast jag behöver fortfarande hjälp, han har slutat kicka men drar upp foten typ upp i skapet, slurp. Vig som fan är han.
Dricker gör han också och äter sin soppa om än inte utan att gnälla lite.
Min nacke är betydligt rörligare, tandvärk i skallen och ont i nacken men inte lika vidrigt som i helgen. 
Jag har inte känt mig totalt sönderstressad och har tom kunnat slappna av lite och tom mysa både en stund på morgonen och en stund på eftemiddan. 
 
Och det bästa av allt, jag har hunnit/orkat med en liten ridtur på Strålan i snöyra. Fina fina bästa Strålan. Jättemysigt.
Vi skrittade mest, travade lite men det gillade inte nacken och huvudet, gjorde små trav övergångar annars jobbade vi skritten. Superduktigt tös! Tror det var väldigt välbehövligt också med lite skrittyoga för fröken. Nöjda frustar efter en stund och hon jobbade väldigt bra.
 
Fintösen förra veckan
 
 
Hunnit renbädda åt alla hästarna och pratat en stund med allihopa. 
 
Det är ändå skönt att ha Rino hemma igen, det är ju här han ska vara och så blir det lättare för mig, slipper köra 4-6 mil extra varje dag och kan hälsa på alla hästarna sammtidigt. Betydligt billigare också, mindre soppa. Måste ändå köra och köpa bandage typ varannan dag. Varför jag inte bara köper ett enormt lager på en gång vet jag inte riktigt. 
 
 
1 kommentar
Ann

Vad skönt med lite positivt! <3