Lördag

Solen sken och fåglarna kvittrade, ända tills jag bara tänkte tanken att jag skulle ut med hästarna, poff var det tokmulet och började snöa  
Ironin.
Trots 13 minusgrader så var Skorpan härligt solvarm när jag var och gav dom lunch. 
BTW så gick min vinterjacka sönder i torsdags, äsch tänkte jag, jag får köpa en ny till nästa år, det är ju vår snart. Fredag morgon var det -19.
Ironin.
 
Nå det var trevligt ändå med en tur på Stråla, fintösen.
Ivrigt spanande på rådjuren som tog sig en eftermiddagssiesta i skogen. Som om hon aldrig sett dom förut, bara varje dag. 
Ser helt okej ut i kroppen nu, lite överflödigt fett men om man tänker på hur hon kan ser ut så är hon jättefin.
 
Känns väl timat med kiro på fredag, det behövs ju med jämna mellanrum och nu är det definitivt dags.
Väldigt trevlig tur med mattes tös. Hon har varit lite undanskuffad nu när Rino varit dålig så hon är lite extra mattig nu och vill kramas och ha uppmärksamhet.
Idag stoppade hon in huvudet innanför min jacka och skulle stå så och kramas.
Häromdagen när jag stod och hackade is utanför ligghallen så stod hon mitt i skottlinjen, det flög is och snö på henne men hon bara skulle vara nära och helst stoppa upp mig så vi kunde kramas. 
Speciell häst. 
 
På Rinon sprutar det energi ur öronen och han kan knappt hålla sig på marken. Han kryddar sina promenader med passage och levade och alla möjliga blandade sprattel.
Efter tredje gången han hade kastat sig runt i cirkel samtidigt som alla benen sprattlade åt olika håll och avslutat det hela med att stå på bakbenen (för att han kanske hörde nånting eller kanske såg nånting, eller kände nånting, han vet inte riktigt men det var viktigt att reagera) så höll jag på att få ett bryt på honom. Eller jag fick det. 
Efter fjärde gången så fick han gå i KORT snöre med en muttrande matte hela vägen hem.
Puh.
Ska försöka gå en lite längre promenad imorgon så han får lite mer fysisk och psykisk stimulans. 
Fick fjäska lite för honom sen och umgås lite så vi inte skulle skiljas som osams.
 
Det är så himla roligt med målarböcker fast jag är rätt kass jämfört med många andra.
Skönast att måla med tush, får tyvärr så ont i händerna av träpennor, men svårt
2 kommentarer
Ann

Hon är superfin i kroppen! Tänkte på det när du lade upp bilderna på FB.

Ann

Hon är superfin i kroppen! Tänkte på det när du lade upp bilderna på FB.