Awesome

Få se nu, Rinos sår är infekterat, luktar apa och har bildat svallkött. Skorpan äter inte vilket innebär att något är väldigt galet och jag har fått nackspärr.
Fantastiskt.
 
Igår ville dom som ägde stallet bli av med oss så det var bara skotta fram transporten, åka och köpa vinterdäck (en till välkommen utgift) byta däck och åka och hämta honom. 
Han var lite stressad och lite ovillig att gå på men gjorde det till slut, DUKTIG KILLE, jag var ett vrak, så nervös att jag bara skakade, skakade så mycket att det var seriöst svårt att hålla fötterna på pedalerna för dom höll på att hoppa av. Sen höll jag på att tuppa av halvvägs då jag blev iskall bortdomnad och det svartnade för ögonen, fick slå mig själv HÅRT i ansiktet för att klarna.
Hade som tur var Sara och hennes mamma med som hjälp och stöd, dom körde bakom. Körde 20 hela vägen och vi kom fram inte trasigare än tidigare så det var ju en vinst, Rinon hade inte ens stress svettats. 
 
Fy fan. Utan alla fina människor hade jag inte klarat detta. Så är det bara. Jag brukar alltid vilja och påstår ofta att jag alltid klarar mig själv, men inte en sån här gång. 
Nu har pappa varit och hjälpt mig byta bandaget. Lukten sitter fortfarande i näsan. Urk.
 
Jag måste vara en väldigt väldigt väldigt dålig människa. 
4 kommentarer
Ulrica

Jag bara gråter när jag läser detta. Det är så HEMSKT! Och inte är jag där och kan hjälpa dig heller 😭

Svar: =(
Stjärnstrålar

Linnea

Åh, önskar att vi bodde närmare varann. I mitt stall hade han kunnat bo tills han blev bra i benet.

Och du ska veta att du är inte det minsta lilla dålig människa. Inte nånstans!!
Det får du aldrig tro.

Svar: Dom hade ett stall med 5 boxar och 2 hästar så jag förstår faktiskt inte riktigt vad lilla Rino gjorde för skada inne i ett hörn, tyst, snäll och stillsam.Fast det är ändå enklare för mig att ha honom närmare och slippa åka en massa mil extra varje dag.
Stjärnstrålar

Therese

Så duktig Rino är. För att inte tala om dig, som sliter och kämpar!
Du gör det så jäkla bra!
Önskade jag kunde göra nått för att underlätta för dig.
Hoppas nu det går bra för Rino på hemmaplan.

Du en dålig människa!?
Skulle inte tro det!
Tänk inte så! Fina du! ❤️
Kram!

Svar: Tack snälla men usch jo.
Stjärnstrålar

Ann

Nej det är du inte. Önskar jag kunde hjälpa till. Kram, glöm inte ta hand om dig själv också.

Svar: Världens sämsta fodervärd är jag nog iaf. Tack snälla. Det hjälper bara att du tänker på oss.
Kram!
Stjärnstrålar