Jag har ridit igen

På Stråla den här gången =) och hon var så fin! Jätteroligt. Hon kändes verklen super. Bra gungi kroppen, mjuk och följsam och lätt att flytta åt alla håll, liksidig och jobbade bra. Pigg och glad. Provade trava lite också, kändes lika bra det.
Det var SÅ roligt!
 
Magen har bubblat och gurglat och benen har varit svullna men nu tänkte jag testa rida lite och se vad som händer, jag tänker att hon behöver det. Både för mage och för resten av kroppen och för IR en och PSSM:en.
Men när jag kom hem så såg jag en liten video om magproblem på häst på fb och kom att tänka på MASK. Varför har inte veterinärerna tänkt på mask. När jag sen läste på symptom som dom kan få om dom har mycket mask så kan det ju stämma. Så nu har jag beställt ett maskprov och känner mig superstressad över att tarmen ska spricka. 
 
Japp. Det är liksom det jag reasgerar med, mild panik. 
Men om det vore illa så borde hon inte äta som ska och vara så pigg och glad, får väl trösta mig med det så länge.
 
Magsår är också något som togs upp i filmen och som jag själv funderat på. Magsår är ju väldigt vanligt på häst.
Funderar lite på varför veterinären inte tänkt på det heller. Ska man behöva tänka på allt själv? Pratade med veterinären senast i förrgår och hon tycker mest att det är mystiskt och att jag ska fortsätta ge magmedicinen, den är ju dock bara till för att göra mag/tarmfloran nöjd inte mot magsår.
 
Tjejen som var och hälsade på i morse verkade lovande, hon ska iaf börja sköta om shettisarna så får jag hoppas att hon ska trivas. Det är en vuxen människa också vilket är supertoppen, jag fick en god känsla. 
1 kommentar
Ullis

Google är ju bra.. och så är det ibland inte alls bra 😁 Syns inte mask i bajset? Eller det kanske bara är på hundar..