Glögg med rom

Vilket jäkla skitväder det blev, plusgrader, is och slask. Blä! Men det var iaf vackert på promenaden ner till hamnen
Ebba är också fin. Hjärtat.
 
Jag vet inte vad det är för skit jag har i kroppen men jag så så sjukt trött och yr och illamåeende, igår var jag jättedålig, kroppen kändes så där som när man har riktigt hög feber, rejäl febervärk och frossa och bara urk, fast termometern visade på 36 grader, och jag var så trött att jag skulle ha somnat stående om jag hade blinkat lite långsamt. Det är svårt att veta om det är den här skiten i kroppen eller bara sämre allmäntillstånd i det vanliga värkiga trötta. Fast det känns annorlunda.
Nå men nog babblat om det, det är aldrig intressant att läsa om någons krämpor 
Det var iaf enbart med vilja som jag tog mig genom arbetsdagen igår och åkte hem och sov när jag slutade så Helena fick fixa hästarna, idag har jag också sovit mycket och Sara har fixat hästarna under dagen.
Mot kvällen kvicknade jag till något och tog ut Stråla på en ridtur
 
Hon kändes lite trött idag och jag börjar genast nojja såklart. Gud vad skönt det hade varit om man inte varit så förbannat grubblig och nojjig.
Men hon var inte sjukligt hänging och såg glad ut i ögonen, nöjt och glatt ansisktsutryck, kändes väldigt fin att rida också bara lite matt, fick lite bättre driv på hemvägen. Travade på en del, tycker att hon börjar bygga på späcknacken ganska mycket och sadelgjorden blir liksom kortare så fångesten är ett faktum även den.
Nå det var iaf både mysigt och roligt att rida och fröken fräken var fin. Riktigt fin. Hon blir bara bättre och bättre.
 
Massa mys och gos. Finhäst.
 
Sen har jag målat en del också, druckit glögg spetsad med rom och målat, avsutat en bild som blev skitful men som jag inte lagt någon tanke på att göra fin heller utan bara vräkt på med färg och så vart den del i en utmaning till en målargrupp på fb
 
 
 
 
 
 
Och så har jag påbörjat en annan som är jätterolig men som jag vart tvungen att pausa för att ögonen gav upp, annars hade jag nog suttt där fortfarande.
 
Jag har varit ledig idag också, jag ljög, det var visst 4 lediga dagar på 4 veckor. Nu blir det två nätter och sedan dygnet runt under julhelen.
 
1 kommentar
Ullis

Jag tycker det är roligt (eller roligt och roligt, men du fattar..) att läsa om krämpor - både hos folk och fä. Det startar så intressanta (eller/och jobbiga) funderingar i mig.. 😁