Buse

Idag kände jag mig lite risigare igen, blev lite mycket igår kanske.
Lektionen gick iaf väldigt bra, jag och Rino skrittade mest då han var rejält stel i sin bog idag, det gick bra att trava i vänster varv efter lång uppmjukning i skritt men högervarvet gick inte alls att trava. 
Bara några varv i trav och han höjde ryggen så jag höll på att glida av honom. Rund som en boll blir han när han rundar sig.
Jobbade på med uppmjukande och försiktigt töjande för honom och han var jättefin och det märktes tydligt att han blev bättre eftersom. Oj vilken spännande häst han är att rida. Jag längtar redan till nästa gång.
 
Helena och Stråla fick jobba lite med galoppen och Stråla passade på att lata sig lite vilket hon får med Helena som är lite för snäll ibland. Jättebra men Stråla behöver en hörrududu ibland. För snäll kanske är fel ordval men Stråla kan man inte låta göra som hon vill jämt för då skulle inte bli mycket gjort.
Och sen behöver hon ivrigt peppande och MASSOR med beröm (i stil med WOHOOOO duktigt tjej!!!) och där är Helena också lite för försiktig. 
Nåja. Fina är dom iaf båda två.
 
Efteråt gick vi hem till mig och Rino fick sig en mycket välbehövlig tvätt. Det var inte lite smuts som förvann kan jag säga. Borde tagit före och efter bild. 
Efter badet blev han riktigt i gasen. Ha ha. Efter lektionen var han trött så jag fick släpa med mig honom och efter badet var det sån sprutt på honom så han struttade runt och småbusade och blev tom skrämd av något, vad vet jag inte, sig själv kanske.
Himla rolig kille det där.
När vi stod på ridbanan och hade lite eftersnack så bet han mig i ryggen. Ha ha. Inte BET bet utan tog en liten tugga i min tröja och tramsade sig. Han tuggade lite tröjärmen också jag blev bara så paff när han helt plötsligt tuggade mig i ryggen.
Buse
 
 
 
0 kommentarer