Skogshäst

Jag är så himla nöjd över att jag lyckades slappa igår, slappa på riktigt utan stress och utan att hjärnan var nån annanstans. Jag lyckades tom se en fil. En HEL film med full fukos på filmen hela tiden. Helt otroligt faktiskt. Och underbart skönt. Lyckades även Bonde söker fru och Hela sverige bakar. 
Filmen var Lucy
En film helt i min smak, den var riktigt riktigt bra.
 
Idag har jag haft lite mer stresspåslag tyvärr men ändå haft en fin dag. 
Rino bjöd på en otroligt fin ridtur, han var jättepigg och kändes superfräch. Mycket bättre humör idag också. Fast han visar att han har ett helt register av humör och åsikter. Sötnöt. Att gå rakt fram efter en väg är ju som konstaterat inte Rinos paradgren och vissa vägsträckor är  så "tråååååkiga, åh, så tråååkigt. Men, du kolla där! Och Där! Vi går dit. Det blir garanterat mycket roligare att gå in på gräsmattan här. Nähä. Jäkla tråkkärring. Åh så trååååkigt, då tänker jag släpa fötterna och snubbla över minsta gruskorn."
Men så kommer vi in i skogen och allting blir så mycket roligare. 
Idag blev det en rejäl utmaning för killen då vi tog en skogstig som är rejält stening och med mycket rötter, efter 3:e gången vi höll på att stå på näsa så kom han på att se sig för när han gick och jäklar vad bra det går när man bara ser sig för.
Skitkul!! Sa Rino och satte in turboskritten över stock och sten och tog sig fram med bravur. Så himla stolt över honom, duktigt kille. Det vara bara för mig att grabba tag i en mantuss och försöka att inte störa honom där uppe på när han plöjde skogsstig som om han aldrig gjort annat. 
Fyra galopper fick vi till också och en riktigt taggad kille, han orkar dock inte mer än några steg åt gången men så roligt när man känner att han vill och försöker.  
 
Sen promenad med ponnyer och Ebba. Ebba är helt galen. Helt galen. Borde man inte vara lite trött när man är 12 år? Eller? Vart får hon all energi ifrån och varför kan hon inte dela med sig?
 
Leffe har jag borstat bort 2 kilo hår från och ungefär lika mycket lera, han är verkligen expert på att se ut som att han inte ens sett en borste på flera månader. Dynggubbe. 
 
Nu är jag svintrött och tänkte försöka se en till film om det går. Imorgon blir det upp tidigt och åka till Pite och kika lite WE-tävling tänkte jag och hänga med Linnea. Sweet..
Lotta kursen har blivit inställd.
0 kommentarer