Uppdat om dagarna som gott och nöjd och stolt över mina fina superhästar

Hjälp vilken tur det här ekipaget hade ändå, jag får ont i magen av att se på
http://www.hippson.se/hippson-tv/skon-fastnar-i-magplattan-over-hindret.htm
 
Jag är så vansinnigt nöjd med Festis, vilken kille. Det var inte himlastormade pang på störtförälskelse men jag valde med hjärnan den här gången och jag tror att det kan bli kärlek, det spirar. Han är så fin.
Hade inte tänkt rida idag utan hade tänkt promenera eller cykla med honom men då var Helena på väg ut med Stråla och undrade om vi skulle haka på så då gjorde vi det. Jag red i mina väldigt fladdriga, utsvängda mjukisbyxor och foppatofflor. Nåväl. Inget jag inte gjort förr men kanske inte helt optimalt.
Foppa lär det iaf bli ett tag framöver för jag kan inte ha skor på mig, nu måste hälen få läka. Jag höll nästan på att kräkas av varet i går och jag är inte speciellt kräsen av mig.
Aj.
 
Hur som så har vi premiär badat idag  Solig och helt ljuvlig kväll och Festis gick i vattnet utan problem. Inte lika ivrig som Stråla som skvätte vatten hejvilt, men lungt och tryggt. Så gick vi över viken och red sen en extra runda hem. Jobbigt tyckte Festis, mycket jobbigt. Jag längtar så tills han är mer i form.
Nej usch vad nöjd jag är. Han är så trygg och stabil och mysig.
Finkillen.
 
Nu blir det promenad imorgon, vila på lördag och så ev ett litet pass på ridbanan på söndag. Sen blir det nog lite lugnare nästa vecka för båda hästarna då jag jobbar ganska mycket.
Men. Men . Men. Det är bara 6 arbetspass kvar, sen är jag ledig i 14 dagar. Whoop!! Så himla skönt det ska bli. 9 av dom dagarna kommer spenderas på tåg och långt ner i Småland. Gud så spännande.
 
Stråla hon har gjort slut. Nu är det färdigt med smekmånaden och suröron och pip och tjut och kick och spark. Stoskrälle liksom. Men. Det var så här jag hade förväntat mig att hon skulle vara. Nu får dom väl lära känna varandra utan en massa rosa moln i vägen liksom.
Fishäst.
 
Söndagens Lotta träning gick jättebra, vi fick rida själva och på känd mark den gången då det blev lite strul och sura miner på lördagen.
Sen kom Therese och följde med mig på cykel då jag red Festis en sväng.
 
På måndag så red vi en långtur på 2 timmar, hela stormviksrundan och lite till, jag på Stråla och Therese på Festis. Bilderna i tidigare inlägg.
Stråla var ganska stojjig i början en sen lugn och fin. Galopperade en del och tösen fröken var skitfin, oj så hon galopperade och matten uppepå var inte rädd. Alls. Inte ens när hon började bocka i sista galoppen, ingen rädsla. Alls. Sjukt nöjd. Äntligen kan jag galoppera med min häst utan en knut i magen. Det är stort.
 
Tisdag blev det vila då det ösregnade hela dagen. 
 
Onsdag red vi en sväng ner til Stormvken. Stråla var betydligt lugnare och mycket trevlig. Gjorde dock en jättebock i galoppen, samt några små, jag hojtade åt henne att sluta härja och sen galopperade hon jättefint. Superpärlan. 
 
Ridlektionen på ridskolan igår var helt okej, fick rida min favorit, inte storhästen från förra gången men jag är nöjd, jag vet inte om jag hade fixat honom med min smärtande häl. 
 
 
3 kommentarer
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney! - ・゚♥

Åh är det du som har tagit Festis? Vad kul!!! <3<3

sv; jo jag vet att körning är toppen, men aldrig att jag vågar :S sen har jag INGEN utrustning heller och ingen som kan hjälpa och nä vad läskigt att köra med vagn.. tänk om något händer :((

Svar: Yes. Finhästen =) Känner du honom?
Nej, köra in är ju inte nått man ska ge sig på själv. Men i framtiden kanske? Skicka på inkörning till någon duktig. Det är ju så roligt att köra också.
Stjärnstrålar

Divorce your horse

Så fina! Låter som om det går väldigt bra för er :)

Svar: Tackar =)
Stjärnstrålar

ullis

Wahooo, vilken fin uppdatering!! :D Ja, nu måste hälen läka ordentligt.. nya ridskorna eller? Tvätta med grönsåpa- det är desinficerande!

Verkligen kul med Festis!

Svar: Nej gamla skor. Både mina stallskor och mina vardagsskor är så gamla och trasiga så det bara gnager och nöter. Hoppas på att få råd att köpa nya snart.Dom har varit jättetrasiga i ett år.
Stjärnstrålar