Saknad och längtan

Jag fick som jag ville, en del regn och soffslapp. Jättemysigt. Sen ringde chefen och behöver mig på jobb i natt. Suck. Jag har verkligen ingen lust alls, min enda lediga dag och så mycket som jag är borta så vil jag vara hemma med Ebba och Lilleman på nätterna iaf. Nåväl, det blir iaf lite mer klirr i kassan, inte mycket då det gäller natt men ändå 5 timmar och nästa vecka jobbar jag bara onsdag och torsdag. 
Fast jag käner verkligen suck men kan inte säga nej. Inte till dom här.
Ska ge mig ut snart, solen tittar fram och jag tänkte först ta en liten promis med Ebba och sen en längre rask promenad med Stråla.
 
Igår var en dag då Mayan saknades lite exta. Började tänka på att det snart är badsäsong med hästarna och det går inte att tänka på att bada med hästar utan att tänka på den sjöhäsigaste sjöhästen av dom alla
Åh så sorgligt det är att hon inte finns hos oss fysiskt.
 
Har fortfarande så svårt att tänka på henne och det som varit utan att fälla en tår. Finaste gumman, så saknad. Det kommer bli extremt konstigt att bada utan henne.
 
 
Uff 
 
 
Jag längtar iaf väldigt till att få hem Festis. Det ska bli intressant att se hur han och Stråla kommer funka ihop, Stråla är ju inte speciellt socialt intelligent vilket Festis är, han kan nog lära henne ett och annat om vett och etikett skulle jag tro. Jag är lite rädd för att hon kommer bli tokbrunstig och bete sig som ett as som hon gjorde när hon gick med Dagg men jag tror inte att Festis kommer acceptera det och han är ju van vid att gå med ston. Dagg var ju ett as han med så...
Tänker iaf förbereda med munkpeppar för att dämpa ev brunstattack.
Det ska bli himla spännade att prova rida honom på hemmaplan också, om vi alls förstår varandra på ridbanan, om vi tar oss nånstans i skogen eller om vi bara kommer backa ner i diken. 
Det får väldigt gärna bli nästa helg nu genast och meddetsamma.
 
1 kommentar
Johanna

du får undvika svara när du behöver vara ledig och inte kan säga nej.