Mina eluttag

Ah, vissa personer lyckas bara suga ur all energi ur en och inplantera en massa irritation. Ibland kan man inte undvika dessa utan måste umgås med dom och det blir ibland lite overload.
Då var det sen så skönt att få komma hem till det här:
Snacka om energiboost. 
 
Så här ser det ut lite varstans och har gjort länge, vad är det för djur som gör detta?
Nått djur som äter insekterna i de döda träden antar jag, men vilket djur.
 
Sen åkte jag och Ebba till hästarna och nu när det äntligen blev lite sol och lite värme så växer gräset så det knakar
Omnomnomnom
 
Och sen tog jag och Festis en ridtur. Faktiskt våran första helt själva, vi har varit ut utan hästsällskap en gång men då var ju Therese med på cykel. Jag har mest varit lite fundersam på om vi alls skulle ta oss nånstans eller om vi bara skulle backa ner i diken med tanke på hur det gick på provridningen. Men det gick hur bra som helst.
Hade tänkt rida in på ridbanan men det var folk där och jag ville inte gå dit i mina mjukisbyxor och foppatofflor, folk tycker troligtvis redan att jag är nog... eh speciell..
 
Försökte få honom att powerwalka men det gick väl så där, krävde ständig drivning för att han i nte skulle återgå till sitt luffsande och han tyckte att jag var sjukt jobbig som ville att han skulle anstänga sig så.
Han är verkligen inte snabb den där kusen. Mer Ferdinand liksom, sitter hellre här och luktar på blommorna.
Sen försökte jag få honom att trava på fram också vilket han tyckte var skitjobbigt även det. Pust och stånk, i uppförsbacke, du är ju inte klok flämt och flås och som inte det var nog så skulle jag visst galoppera lite också, i båda galopperna och inte bara tio steg vardera utan säkert 100. Flås flås.
 
Red bara till våran höbonde och hem igen, inte speciellt lång tur. Imorgon får han helvila.
Sakta men säkert.
 
Våran tur började dock inte helt bra, han välte omkull våran uppsittningpall, med mig på. 
Denna
Jag är mest facinerad över att jag inte gjorde illa mig.
 
Stråla har fått vila idag och imorgon tror jag att hon ska få inviga våra pottor på ridbanan, i lina hade jag tänkt, det har inte blivit att använda pottorna tidigare då det varit så mycket ivägen men nu är vi på G igen. Så vi får väl se beroende på dagsform och om det är nå folk på banan.
 
Åh vad jag är i behov av semester nu. 6 arbetsdagar kvar.
2 kommentarer
Therese

Usch! Jag hatar energitjuvar och gör allt för att undvika dom men precis som du skriver ibland kan man inte undvika dom.
Haft en rätt dålig dag idag och tänkte på det, vilken underbar energi man får från djuren. Älskade fyrbenta vänner, som älskar en hur man än ser ut och vad man än gjort.
Härligt att du kom dig ut med Finaste Festis, nä bråttom har inte den där hästen men go e han. ❤️ :)
Saknar er!

Svar: Dom är bäst.Saknar dig också!
Stjärnstrålar

Sanna

Ser ut som att en Björn varit på träden! Min största skräck.. Nu ska jag börja rida med bjällror.

Svar: He he. Nja jag tror inte det, tänkte också den tanken men det ser ut som att det är ett mindre djur, har ju aldrig sett en live björn men tänker mig att dom är rätt rejäla.Sen är ju jag så pass korkad att jag inte är rädd för dom heller =)
Stjärnstrålar