Jamen grattis och tack underbara liv

Stråla skulle egentligen få vila idag då hon ska gå kurs i helgen men tog henne och pysslade om henne lite och lät henne beta lite gräs och märkte att hon var sårig i baken. 
Har ju försökt tvätta bort brunstkladdet men varit på tok för dålig, inte riktigt idats då det är konsistens kåda på eländet och med bara kallvatten är det inte helt lätt. Dumt. Så dumt.
Stackars häst.
Helt skinnflådd.
Så nu är svansen tvättad ordentligt och hela rumpen är tvättad med ljumet vatten och olja. Aj sa Stråla.
Stackars häst.
Tog henne sen på en runda på byn så att det skulle få torka upp ordentligt där bak, när hon rör sig håller hon ju ut svansen så det blåser in och svansen fick torka i blåsten. Skorpan hakade på.
 
Efteråt så ville jag inte ta på henne ett täcke med svansband så dom ligger och skaver på det skinnflådda så tog på ett gammalt innetäcke. Tog ut Festis ur hagen och ser inte hur det gick till med plösligt har Stråla täcket i munnen och far bakåt gapandes. Jag pratar till henne och hon står still tills jag kommer och hjälper henne. Då var täcket tydligen trasigt och på något vis så hade kantbandet fastnat i munnen på henne.
Stackars häst.
Men vilken tur att jag stod precis brevid när det hände och att hon är så pass lugn och klok. 
Nu har hon sår i munnen.
Stackars häst.
 
Så nu får hon gå utan täcke vilket det är på tok för kallt för hennes rygg för. 

Och vi ska rida kurs imorgon. Med skinnflådd röv, sårig mun och stel rygg.
 
Ja ja tackar ja. tur iaf att bettlöst är lika naturlig för oss som bett.
 
Blev ingen ridning på Festis som planen var, när jag var klar med Stråla så var klockan nästan 22 så jag ides faktiskt inte börja dra honom till ridbanan men framför allt så orkade jag inte engagera mig i någon riktig ridning så vi tog en premiärtur med cykel. Det gick iaf hur bra som helst. Han fattade snabbt vitsen med att gå brevid cykeln och inte bakom, tugandes på pakethållaren. Så vi tog en sväng runt byn och ner till hamnen i skritt och trav.
Fina häst.
 
Annars så gick min nya bil sönder igår. Som om jag inte redan var totalt ruinerad efter att den förra bilen gått sönder och jag sedan varit tvungen att köra pappas as till bil som bara drar 2 liter milen. Det är 8 mil ToR jobbet.
Grattis. Nu har jag haft det för bra ett tag. Det går ju inte för sig, måste genast vägas upp. Jodå, jag bröt ihop lite igår kväll när bilfan dog. 
 
2 kommentarer
ullis

Men åååh, vilket elände! Haha- olyckor kommer verkligen sällan ensam..

Hoppas kursen i helgen går superbra iaf! :) Styrkekramar!!

Therese

Men rakarns så trist det blir ibland. Hoppas ridningen imorgon väger upp och även mitt besök ;) Ses imorgon!