Det blev inget

Det blev ingen provridning då underlaget sög. Samma som för Stråla igår, snön bara glider ovanpå isen och broddarna når inte ner och ta fäste. Men det var två väldigt trevliga hästar. Mycket fina i hantering och vädigt lugna och fina. Jag har speciellt fastnat för den ena, det gjorde jag redan på beskrivning. Egentligen så hade den andra trevligare (roligare) personlighet och var en riktig gosehäst medans den första verkar vara mer min typ av häst. Fast jag tror att jag skulle ha väldigt roligt med vilken som faktiskt.
Ja vi får väl se, jag hade egentligen kunnat ta med mig vilken som av dom hem på en gång om det bara berott på mig  men om det blir nått så måste jag visst vänta i MINST 3 veckor. Gah! 
Ska iaf tillbaka och provrida ändå när underlaget tillåter.
Mina bekymer om vikten verkade gå ägaren helt förbi och regerade inte när jag förökte uttrycka min oro att jag ska vara för stor, eller reagerade med att svara "nej men hästen känns inte alls liten att sitta på." Nehej. Okej, det var inte det som var min oro men okej. Det var iaf ingen spetiräka utan det fanns lite massa så det kanske kan funka.
 
När jag kom hem packade jag in Stråla i transporten och åkte till ridhuset. Där hade dom precis avslutat en hoppträning så det var mycket hästar i farten vilket Stråla tyckte var så otroligt spännande och var tvungen att sprätta runt en hel del. 
Cirkuskonster kallas det visst. Alternativt skolor ovan mark.
Suck. Hela registret skulle visas upp och jag är glad att jag känner min häst så pass väl att jag bara tänkt longera så där första gången i ridhus på mycket länge. 
Inte för att jag hade orkat nått annat heller. (Blev väl ändå rätt välmotionerad jag med eftersom att jag inte longerar genom att stå still på ett ställe medans kusen springer runt runt bara.)
Sen blev hon som vanligt snabbt trött. 9 år men så mycket unghäst fortfarande. Gasen i botten i 10 minuter sen är hon så trött så hon nästan måste släpa sig fram.
Nåväl. Avrastad kuse iaf och när hon vä lugnat sig skötte hon sig fint och fick äåven galoppera för första gången på mycket mycket länge. Vilken skitvinter det varit... Verkligen nyttigt att få röra sig på bra underlag och verkligen kunna röra igenom hela kroppen. 
Tror vi åker på onsdag igen. 
 
Nu är jag helt färdig. Ska bara se finalen i farmen och sova
4 kommentarer
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥

sv; det är lite olika för hur lång tid det tar, men rent generellt 200 kronor i timmen. :)

Johanna

Välkommen till min nya bondgårdsblogg

http://bondmoranpaudden.blogg.se/

ullis

Synd att provridningen uteblev. Kanske ett tecken?

Svar: Näe det tror jag inte. Jag har känt hela dan idag att jag vill ha hem hästen. Svårt att ha is i magen. Ska kolla på en till åt helgen iaf.
Stjärnstrålar

Ann

spännande! :)