Pirri

Det känns lite konstigt att glädjas åt en eventuell ny vän när man sagt farväl till en annan för en vecka sen. 
Tårarna rinner för Festis men nånstans så där inne i mig så börjar livet komma tillbaka. 
 
Första dagarna tänkte jag att jag aldrig mer skulle skaffa nån häst. Men det gick över väldigt fort och i måndags så åkte jag ner till Umeå för att titta på en häst på foder. Plockade med mig Therese på ner vägen också.
Det blev en trevlig tripp men ingen häst där. Otroligt vacker och trevlig dam men för mycket bekymmer, för mycket tid att lägga ner och sedan kanske dessutom behöva lämna igen.
Fick mig en trevlig liten ridtur iaf.
 
Sen stannade jag och Ebba i Skellefteå över natten som vi spenderade i Therese och Emils stuga
 
Himla trevlig och det var så gott att få umgås med Therese helt spontant och få tankarna på något annat än sorg och elände.
 
När jag kom hem så lade jag ut en sökes annons och fick genast en bunt svar. Men speciellt ett som dessutom gör mig lite pirrig. Och rörd över att denne överväger mig som eventuell matte till sin pärla. Väldigt rörd. Och nervös.
Ska åka och prova och kika lite närmare när jag kommer hem igen.
 
Jag är lite blåst faktiskt. Jag bara fortsätter stoppa in djur i mitt hjärta fast det gör så ont när dom försvinner. Fast det är en ständig oro och massor med bekymmer. In med dom bara. 
 
Nu ikväll var Stråla, Skorpan och Holly på rymmen  och har tyckt gräs förstås. Inte nog med att dom redan har fått beta en hel del idag så med min fantastiska tur så har dom alla fång imorgon. Jepp. 
Kräk. 
 
Red faktiskt Stråla lite idag, hon har ju inga framskor, fick dra bort den andra söndag natt, så hon är lite öm på grus men vi red runt lite på ängarna och det var trevligt. Hoppas så att hovslagaren kan komma och slå på så Helena kan motionera ordentligt när jag är borta. 
 
Imorgon åker vi. Hur spännande är inte det då? Hjälp! 
1 kommentar
Therese

Ja det var verkligen en trevlig tripp även om det inte blev några hästaffärer.

Jag hoppas verkligen att dina djur ska hålla sig friska för lång tid framöver och att du får det trevligt och roligt på ridlägret, du är så värd att få ha kul och må gott.
Hör gärna av dig här eller på sms hur ni har det.
Ha det så kul!! :)
Kram!!

Svar: Nu när jag har en ny mobbe så lär jag ju både kunna blogga å instagramma =DDu ska få nått sms också =)
Stjärnstrålar