Min finaste Leif

Den här hästen alltså. Så otroligt mycket kärlek, han är något väldigt speciellt
Hej vad gör ni?
 
 
Ställer mig här och sover en stund
 
Jag ser min hink där inne, kan du komma och ge mig den?
 
Så otroligt speciell. Ord kan inte beskriva honom.
 
Drog ut Stråla på tur, en proppmätt Stråla som var anfådd av att bara stå. Hm. Ännu fetare har hon lyckats bli också fast hon inte gått och betat dygnet runt. Hon tål verkligen inte gräs. Liksom svullen över hela kroppen och fettdepåerna bara exploderar.
Vi tog en rejäl tur med mycket trav och ganska mycket galopp. Fröken blev väldigt svettig och flåsig. Bra det. 
På hemväg så valde hon att dra in i skogen, varför gå på stigen rakt fram som leder hem när man kan snurra runt bland träden? Och bråttom hade hon, det gick fortare och fortare och fortare. Tänk den som viste vart hon skulle och varför hon hade så bråttom.
 
Lite småsur över att Leffe får vara lös och inte hon.
 
Igårkväll så gick jag på kvällspromis med Ebba och poppnissarna. Det var väldigt vackert på himlen.
 
Och på tal om små grisar så fick Skorpan för sig att kossorna var väldigt läskiga och struttade upp sig och när hon skulle drakblåsa så lät hon precis som en gris. Jag kunde bara inte låta bli att skratta åt henne så hon blev lite förnärmad, lilla köttbulleponnyn blåser upp sig, struttar runt och grymtar som en gris.
Egentligen inte alls speciellt roligt då det beror på hennes trånga luftrör men ändå roligt i det tragiska liksom.
Sen när vi kom hem drog vi några varv runt bygnaderna på gården, först sprang ja det jag orkade och sen tog jag cykel och så for vi runt, det tyckte Holly var skitkul. 
 
 
Imorgon blir det en tripp till Häst igen, jag längtar. Jag vill ha hem Häst nu. Det kan även vara så att jag har beställt ett pannband till Häst. Fick dock sätta mig på händerna för att inte beställa två till.  Det var det där med att blocka sidor för sig sälv va.
 
Stråla tänkte jag kanske hoppa. Om jag ids bygga hinder. Det var ju det dilemmat. Bygga hinder och ändra om. Iaf ridbanan och bommar blir det för fröken.
 
1 kommentar
Johanna

Leffe är verkligen fin och ser klok ut.

Usch vad jobbigt att hon sväller upp. Jag har inte några problem med mina, inte än iallafall, inte ens shettisen har svällt upp, tror jag har ganska magert bete samt att de faktiskt inte äter hela tiden, de står ofta och chillar har jag märkt, sen försöker jag motionera Velina å Buddha varje dag.

Svar: Tur du har om inte ens shettisen blir tjock.
Ja, jag motionerar Stråla så mycket hon bara orkar men det är precis som att hon inte tål gräs när hon blir så svullen liksom och depåig så himla snabbt.
Stjärnstrålar