Vinterland

Det snör lite här. Jag är glad att jag har promenad avstånd till hästarna
Jag hade inte tagit mig nånstans med min bil, den är värdelös på att ta sig fram i vanliga fall. När jag gick till hästarna så plogade dom precis, när jag gick därifrån var det redan minst 5 cm snö.
Totalt måste det ha kommit runt 60-70 cm. 
 
Lite isigt ja. Tur man inte är häst så man slipper istappar i skägget.
Jag gilla rmin kamera men blixten gillar jag inte, det blir ju bara som en rund ring av den. 
Dom fick både lunch, middag och sen kvällsmat inne i lösdriften men dom föredrar ändå att stå ute i snöyran. Det känns ändå skönt för mig att ge dom inne och även ge dom en chans att torka upp en stund innan dom drar ut igen.
 
Stråla fick gå ett pass i djupsnön. Grannen hade inte skottat så vi for fram och tillbaka efter hans väg i skritt och trav och jag tror nog att Strålan blev rätt svettig. Svårt att avgöra då hon redan var så blöt men det luktade svett.
Hon var ganska dryg i dag. Inte alls som hon brukar, väldigt spänd och hade lite knaserier för sig. Jag undrar om det beror på att hon och Helena hade älgmöte igår, hon var så spänd och gick bara och glodde samtidigt som hon inte var direkt stressad och skrittade och gjorde halt när jag bad om det, inte avslappnat men inte så som hon brukar när hon har ont.
Fan va drygt det är att alltid ha det där i bakhuvudet. Aldrig kunna tro att hästen bara är just dryg eller bara lite tramsig utan alltid befara att något är fel. 
Nåja, fick en massa kramar när vi kom tillbaka. Fina gosehäst.
 
Ebba meddelade att hon ville följa till hästarna, det fick hon inte. Hon hade absolut kört fast i nån snödriva.
Även rätt tur att jag var ledig idag, det hade inte varit roligt att behöva ta sig till Boden, om inte en omöjlighet. 
3 kommentarer
Johanna

Hästarna lever i det stora hela i "nuet". Jag tror mer på väderpåverkan isåfall, mina blir alltid lite knasiga när det är lite "oväder".

Svar: Nu bryr sig inte Stråla om lite väder och även om hon gjort det så fanns det inget i hennes beteende som skulle ha lutat åt att det var det som störde henne. Däremot så kommer hon mycket väl ihåg vart hon sett älg och ren.
Stjärnstrålar

Alexandra

Hej Linda! Du kommenterade min blogg ang Borga, om det är så att du fortfarande har namnet/numret till förra ägarna som hade henne får du jätte gärna skicka det till mig =) Hade verkligen uppskattats! Hade gärna velat veta lite mer :)
0768031872

Linnea

Oj, snöig bil! Haha.
Vet att min förra Dennis blev stissig då vi mött en hel renflock i skogen, så nästa gång vi red i skogen var han spänd och stirrig men de gick till sig.
Vet hur det är, jag törs ju inte använda Frej fullt ut (6 år sen friskförklaring) av rädsla att han ska få ont, och det hoppas jag fp hjälp med av Monika på kursen i maj, hon är duktig på rörelsestörningar kroppar osv :)

Svar: Snöigt allt. Ja precis, hästminne. Nog kommer dom ihåg sånt. Däremot så blev hon som aldrig avspänd mer än korta stunder och gick och glodde hela tiden. Det kan ju mycket väl vara en älg eller ren eller nått som jag inte såg.
Stjärnstrålar