Dagen dokumenterad i bilder

Saras bil var trasig så jag fick äran att ta Skorpan på en liten promenad, det var ju trevligt. Mindre trevligt är att det är punka på transporten. Det ena däcket har varit skitkasst och läkt luft hela tiden men nu är det platt. Jag fick iaf hämtat hö
Fan vad jobbigt det var. Det stör mig att det var så jobbigt. Men visst det var länge sen jag hämtade ett sånt här lass, månader sen, senaste tiden har jag bara hämtat en å en bal på biltaket för det har varit halm i höbodan och släpet ids jag inte skotta fram, det syns inte ens.
Ivan envisas med att fixa, han tror inte att jag kan 
När han kom ut och såg att jag redan burit in allt hö så utbrast han "vad duktig du är". Mm. Han brukar säja "klarar du det då" när jag ska hämta hö. Nej jag har bara gjort det i 20 år men jag tror inte jag kan.  Jag kan även fylla luft i ett däck och även byta däck.
Nåväl, alla behöver känna sig behövda och det mesta han gör uppskattar jag enormt men jag tycker bara inte om att bli klappad huvudet och hö hö lilla vän det där kan inte du attityd.
 
Ebba har busat och härjat som bara den
11 år var det ja
Hon tycker det är skönt att det är lite varmare, idag stod hon tom redo och följa utan att jag behövde fråga. Är det kallt så lyfter hon inte ett ögonbryn ens.
 
Ponnypatrullen fick städa
 
Hittade en rolig effekt i min kamera där man kan göra så bilderna ser ut som målade
Ganska fränt.
 
Sitter och väntar på att klockan ska bli sju så ska jag bege mig mot ridskolan men först försöka hitta fiberhusk på nån affär.
4 kommentarer
Ann

Är nog mest sådär förritidenkundeintekvinnor-tjafs som gamla gubbar ofta har, i synnerhet i de byarna ;)

..inte för att jag kan.. >.<

Linnea

Men Holly, vilken sötprutt! Jag borde också skaffa ponnier till att städa upp :D

Haha, söt Ivan. På hans tid var kvinnorna inne och lagade mat och tog hand om barn, han hänger nog inte med i förändringarna.
Men fattar vad du menar. Har själv fått många sånna där kommentarer, minns när vi hyrde huset i Roknäs då hyresvärden imponerades av att jag backade in släpet på gården. Svårt ens. ? Suck.

Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥

sv; nej det är sant att alla inte kan ha fri tillgång, men bara man VET OM vilka problem som fodringen kan ge (både över och underfodring som du säger), och anpassar till bästa mån så tycker jag man gjort sitt jobb :) <3

Therese

Om det är någon som kan så är det du!
Vilka härliga bilder på Ebba. :D