Å galopp!

Men alltså whooop!!! Jag och Strålan har galopperat i skogen idag och det gick hur bra som helst. Alla som vet vilka problem vi har haft med galoppen vet att det är en väldigt big deal även om det låter rätt futtigt.
Fattningen blev inte spciellt fin, mer spring in i galoppen men det kanske är det vi ska ägna oss åt, bara galoppera i skogen och släppa alla prestationskrav, so what om det blir lite slängtav? 
Hela turen var så jäkla fin. Lite lagom kallt och halva turen gick på helt orörd väg, plogad men med ett lager fluffig nysnö. Stråla var jättepigg och framåt men lugn och bara så där underbar som hon är.
Fina fina älskade häst.
En massa kramar och mys blev det också både före och efter. 
Trött och nöjd tjej efteråt som verkligen sträckte ut hela halsen, frustade och inte ens vicka på örat då det kom två skotrar och lekte bakom oss. 
Körde ganska mycket kondis, tempoväxlingar och så lite klättring blev det också.
 
Imorgon hade vi tänkt löshoppa. Ska försöka ta med mig kameran och filma lite.
 
Mayan <3 
Förra gången vi löshoppa. Jäkla länge sen nu, det vore så fint att få in hoppning i träningen mer. Helst varje vecka men iaf varannan. 
Hoppas bara inte ridbanan är full i folk, det vore ju som typiskt.
 
Dagens middag blev ris, en tomat och beasås. Så gott det var. Ha ha. Det trodde jag inte, hungern är den bästa kryddan va.
 
Å jag som trodde jag skulle få vara lite ledig nu men inte det, nu ringde dom precis och bokade upp mig. Jobb jobb jobb. SKITBRA ju!! Fast det hade varit rätt gott å få va lite ledig. Igår var jag lite trött. Då hade jag jobbat 55 timmar av 102 och bara varit hemma 5 av dom timmarna. Inte kunde jag sova heller utal låg och glodde på Breaking Bad hela natten. S4 var riktigt bra, s3 var lite tråkig så jag kom av mig men 4a var bra.
Och. För. I. Satan. Vad het Jesse Pinkman är i slutet av den säsongen. Han har alltid varit söt men korkad, men nu. Herredumildeheligagudsmoder yo! 
 
Dessutom älskar jag hans röst. 
Var tvungen se Need for Speed bara för att Aaron var med i den och den var ju rätt bra faktiskt. 
 
Alltså kan träningsvärk göra så här ont? Jag undrar nästan om det inte blev nån liten muskelinflammation. Eller överansträning eller nått för det gör så jävla ont i höger lår, vänster känns mer som normal träningsvärk men höger lår är liksom stenård speciellt i muskelfästet vid knät och jag ylar när katten kliver på det för det gör så ont. Nå det går över det med.
 
 
0 kommentarer