Vakna av ett slick i örat

Min finaste goaste Lilleman som driver mig till vansinne tidiga morgnar. Han petar mig i ansiktet, slickar mig i håret eller i örat, han jamar och han trampar runt fast mest så ligger han och petar mig i ansiktet med tassen. Alternativt med morrhåren. Han är ju iksom så rar så det går inte att vara arg på honom men i nattmössan brukar jag muttra fram diverse "kattkräk" och liknande kärleksförklaringar. Det är faktiskt inte helt kul att vakna av en sträv tunga i örat.
Datorn är han jätteintresserad av och kan sitta länge och titta på det jag gör eller kolla på serier med mig. Söt eller söt?
Lite ur fokus iaf. Som sin matte,
 
Äntligen ledig! Men vilket mysigt jobb jag har. Finaste jobbet alltså.
 
Ha ha, nu tänker Lilleman attackera bokstäverna som knappras fram.
 
Ledig ledig ledig. En dag. Ledig en, jobbar en, ledig en, jobbar två ledig två. Lite hattigt men en lugnare vecka och framför allt så kommer lööööööööööönen på onsdag. Det var en jäkla lång månad detta...
 
På rasten idag så åkte jag till ridklubben som jag brukar när jag har tid att fördriva, det var hoppträning pågång och jag tänkte "O´boy vad roligt"!! Men den tanken fick jag snart sura uppstötningar av. 
Det var en människa där inne som gjorde mig så arg så jag var tvungen att gå därifrån. Sällan skådat någon hemskare ryttare faktiskt. Personen satt och sågade i hästen, gnagde med skänklarna OCH petade på den med spöt HELA. JÄKLA. TIDEN. Trots att de till största delen som jag såg mest "stod still" eller gick runt och "instruerade" nån som hoppade. Den fick inte vara i fred inte en sekund och den var så sjukt missnöjd (konstigt) tuggade hysteriskt, grymtade och hade sig,trippade runt  tokspänd och nä fy fan. Otrevlig var människan också och jag fick bara kryp i hela kroppen. Tvi tusan vilket elände!
Där blev man påmind om varför man inte står på anläggning. Jag hade aldrig klarat av att rida i samma ridhus som denne, inte ens att vistas i samma stall faktiskt. Inte för att jag vet om ifall personen ens vistas ofta på anläggningen men bara tanken på det.
Nej tacka vettja ensamheten ute i byn då tar jag hellre att ridbanan är oanvändbar.
 
Imorgon ska vi ut i skogen och mysa, jag och min häst. Sen längtar jag till onsdag och ridskolan.
0 kommentarer