Gör om gör rätt

Tänk att jag har levt med den här skrotkroppen så länge nu så jag borde veta bättre. Men fortfarande så gör jag misstag oh tror att den kan mer än den kan. 
Gör om gör rätt.
Jobbar jag så här mycket så måste jag vila, det bara är så. Egentligen behöver jag ju vila en massa även om jag inte jobbar så här mycket så jag fattar inte riktigt hur jag kunde tro att det skulle gå att bara köra. 
Nåväl
Idag har jag iaf vilat efter jobbet, en tupplur som blev lite för lång och jag vaknade upp 20,30 och tänkte "Nähä, nu blev det ingen ridtur idag heller" men det blev det visst det. Imorgon har jag ju sovmorgon då jag jobbar kväll och allt annat går så fort hos hästarna så en ridtur runt byn blev det och det var så jäkla mysigt. 
Strålan var jättetrevlig. Mest skritt men lite trav också och så satsade vi på en del skänkelvikning idag och var noga med ställning och böjning i kurvor å så. 
 
Så idag har jag gjort rätt, haft en ganska lugn dag på jobbet tack och lov, tog en promenad i solen på rasten efter jobbet var jag så trött så jag inte klarade av att fokusera på nånting, fixade inte att ens läsa en enda texrad bara soppa i huvudet, efter tuppluren var jag visseligen fortfarande ganska yr och vimsig men bra mycket klarare i skallen iaf och en liten trevlig ridtur var precis vad jag behövde för kropp och själ.
 
Gud så jag längtar till nästa vecka. Endast 3 dagar jobb och så kommer lönen på onsdag. Jag vet inte riktigt, folk säjer att januari är den "längsta" månaden lönemässigt men jag tycker att det har varit den här månaden. Länge sen det har varit riktigt sån här kris inför lönen. Det är mycket som behöver köpas och fixas och betalas. Kris och panik faktiskt.
Suck.
Vart är den där trissvinsten?
0 kommentarer