Får jag sova snart?

Lillpruttan verkar inte ha några men efter sin volt igår, inga som jag kan se eller uppfatta iaf. Bra det då. Stråla var lite tung i höger tygel, kan ju ha med det att göra eller bara med en allmänna stelheten jag upplevt. Fast förutom det så kändes hon inte så stel idag och var någorlunda kvick, jäkligt trött i värmen dock och det var inte superbra underlag.
Red barbacka på ridbanan. Promenerade dit som vanligt och jag blir så irriterad på att jag blir anfådd och trött i kroppen av en promenad på 15 minuter. jag borde verkligen inte bli det eftersom att det är så vardag, det är ju nått jag gör ofta. Samma gå med skottkärran. jag blir trött i kroppen och anfådd av att gå i lite snö och lite lätt uppförsbacke för att tömma skottkärran, som jag gör varje dag. Skitkropp!
Inte ens när jag var smal och mer vältränad så fixade jag att gå i trappor utan att få en mild hjärtinfarkt. trots att jag sprang i trappor varje dag i hemtjänsten. 
Nåväl. Vissa dagar är svårare än andra att acceptera att man är som man vart.
Ridbanan i Vårväder, sol och ca 5 plusgrader, lite trött Stråla som sagt men fin. Vi jobbade mest med serpentiner och volter, matten hade lite dålig balans, mer barbacka framöver, jag brukar verkligen inte ha så där dålig balans som idag.
Lite övergångar skrit trav halt skritt trav, jag tycker att hon lyssnar lite dåligt på finliret som jag tyckt bra länge nu men idag behövde hon bara två påminnelser så lyssnade hon jättefint sen. 
 
 
Åh vad trött jag är, jag vill gå och lägga mig NU. Zzzzz.
Tror hästarna får extrem tidig kvällsmat idag, jag orka rinte vara vaken nå mycket länge. 
 
Första "fastedagen" har gått bra. Gillar inte att kalla det för fastedag när man ändå får äta så pass mycket. Har ätit en apelsin, en burk viktväktarsoppa och en omelett med svamp och tomat och är uppe i ca 430 kalorier idag. Om jag håller på att svälta ihjäl senare kan jag knapra på en morot men det är rätt lungt, kvällarna är ju dock värst, på jobbet är det inga problem alls och snart ska jag ju sova så behöver jag ine tänka på mat alls.
Jag bara känner kilona rinna av mig 
 
1 kommentar
Tiger

Holly å Strålan, oj, tur det gick bra!

Ja du känner ju din häst perfekt ang livsfarliga älgar å trampa omkring (haha!) men ändååååååå!
Impressive!

Kul med bilder från Linneans gård, den är ju sjuuukt fin och med enorm potential. Den sidan av Sörvägen är ju också så HIMLA fin, med travrakan å bergen å åkrarna. hade LÄTT skaffat hus där pga läget. :)
Stallet har de gjort mkt fräshare å håller med i allt. Liksom som att det var tänkt att de skulle ha den. Du visste inte det var ranchen? Men Nu vet du! :D
Jaaaa, Tyran är ju en jättesöt bebbe med vettiga päron, vad kan liksom gå fel haha!

Såg på nån bild som syrran sände på mob Tyran å hund och jag "men där är ju Ebban, kuuuuul!" Hörde att Ebba gillade farbror Fabbe men han var något svårflörtad. LOL.

5:2 away! Tror den dessutom liknar sättet människan som art käkat under utvecklingen, dvs ojämnt intag av mat. Därav de positiva effekterna på cortisoler, insulin och hormonhalter i kroppen. Men just my pow.

:)

Svar: Ja suveräna ridvägar och så fint med bergen där runt i kring.
Ja stackars Ebba hon flörta och flörta men inte det. Hon blev riktigt förtjust.

Stjärnstrålar