Lite trallpunk mitt i natten

Så här mitt i natten kan man bli lite nostalgisk. Man kan även få uppenbarelser i sin nostalgi. Jag vet varför jag har så svårt för att hålla i pengar nu för tiden, jag har lyssnat för mycket på Dia Psalma!
 
 
"Den som spar han har till slut bara pengar kvar köp upp dina pengar innan dom tar slut
Den som bara har pengar får köpa sina vänner så gör slut på dina pengar"
 
Alltså va. Undrar om man kan stämma dom för hjärntvätt?
 
Andra låtar som jag lyssnade på i min trallpunksperiod (men kalla mig inte trallpunkare då gubevars! Jag lyssnade ju minsann på Sex Pistols också ) är fortfarande riktigt bra. Bland de bästa är Lilla Björn och Lilla Tiger. Den är genialisk. 
 
 
"nu ska vi ge oss av sa lilla björnen till sin vän
nu ska vi ut i världen för att söka sanningen
vi ska ge oss av i morrondag att söka Panama
för det är våra drömmars mål, och där luktar banan

de packade lite saker och de låste till och gick
de knallade över bron och lämnade huset sitt

den dagen så sken solen
den dagen när de drog
den dagen så sken solen
och de trallade och log

en björn och en tiger mot drömmarnas land
där solen som stiger alltid är varm
tillsammans på stigen som
leder dom fram

vet du vad sa, lilla tiger, när jag har dej som en vän
Så är jag inte rädd och jag kan knalla länge än

När de gått i flera dagar mötte de andra på sin färd
en hare och en igelkott på väg hem med sin skörd.

de bjöd dem över natten, att stanna i sitt hus
och värma sej vid elden i en soffa utav plysch

Den natten drömde alla om landet Panama
den natten drömde alla om lukten av banan

En björn och en tiger mot drömmarnas land
där solen som stiger alltid är varm
tillsammans på stigen som
leder dom fram

men nånstans måste dom tagit fel i valet utav stig
för cirkeln som de gick i ja den blev både stor och vid
och om man går i cirklar så hamnar man just där,
där man en gång startat där man påbörjat sin färd

de hittade sitt hus, de hittade sin å
de hittade sin bro där de en gång börjat gå

det här är panama, det är är våra drömmars land
vi har gått rätt länge men nu har vi kommit fram

och du kanske tycker att de borde stannat kvar
och brukat det de haft och att färden den var nys.

men tänk på vad de missade och alla platser som dom sett
och inte fattat att de ville ha en soffa utav plysch

en björn och en tiger i drömmarnas land
där solen som stiger alltid är varm
de hade gått rätt länge
men nu så har de kommit fram"
 
Jag älskar även Die Mauer fortfarande
 
 
Nationalteatern är ju överlag grymma.
Nu tror jag det är dags att sova lite. Jävla knäppgök.
3 kommentarer
Linnea

Hihi, stäm dom😁

Åhhh jag vill ooooocksååå vara med på kurs!! Vet du hur många hästplatser de var kvar nu?

Svar: Nej ingen aning
Stjärnstrålar

ullis

Haha! Skönt att se att du i alla fall är på gott humör ;) Puss!

Svar: Åh jag är ofta på gott humör även om det kanske inte verkar så.
Stjärnstrålar

Malin

Åå lillabjörn och tigern lyssnade jag också på för en sisådär 10-12 år sen. :D Diapsalma med men spara låten har jag missat, är väl därför jag är så sparsam. ;p