Finbesök

Igår fick vi finbesök av Ullis. Så himla roligt. Vi gosade med hästara och tog en ridtur, hon på Stråla och jag på Rino. Jag hade dock så trevligt att jag totalt glömde fota. Extremt ovanligt. Inte heller hade jag nån koll på klockan men vi måste ha varit ute och ridit i 2 timmar. 
Rino var pigg och glad och hade jättelajbans och tänkte INTE vända hem. Nope! Fast Stråla vände och gick så fick jag bråka på honom för att han skulle vända om. Så. Himla. Tråååååkigt sa Rino. Suck och pust. 
Sötnöt.
Sen tänkte han ta avstickare på hemvägen också, glad i hågen med raska steg, varför inte ta en tur till?
Sötnöt. Himla roligt med en sån attityd på hästen. 
Idag var han dock ganska stel, det blir lite för mycket för honom än så länge med såna turer. Jag klev av och gick med honom kanske 20 minuter dels för att vi skulle forsera ett dike vilket han är rätt kass på och dels för att han skulle slippa bära mig hela tiden. 
Vi skrittade mest, travade några sträckor och tog två korta galopper, jag å Rino iaf, Stråla ville visst inte riktigt. 
 
Himla fin eftermiddag och en väldigt bra dag överlag.
 
Nu är internetet toktrögt så jag får ta dagen en annan dag =)
 
Snodde den här bilden av Ullis
Sagohästen tom skimrar
0 kommentarer