Tandläkare

Åh vilken underbar dag. Nu är det vår på riktigt! 
Vi hade tid för veterinär Anna idag men före det så tog jag en cykeltur med Stråla och Skorpan, bara en liten skritt runda på typ 35 minuter. Ponnyn var tokpigg. Som vanligt då.
Jag hann även kraffsa mängder med hår från båda ponnyhästarna, det blev inga små högar. Holly är så trevlig igen, där ett tag höll jag på att bli tokig på henne, det var som att vi var tillbaka på ruta ett, så som det var när hon kom att man knappt fick titta på henne så sprätte hon iväg och kom du med en borste betedde hon sig som att man skulle slå ihjäl henne.
Men nu verkar vi kunna umgås igen och jag får tom borsta henne utan att hon far omkring som en huvudlös höna. Nästan kanske tom att hon tyckte det var lite trevligt att bli ompysslad. Iaf kanske lite. 
Himla knepig häst det där alltså. 
 
Stråla och Skorpan njuter iaf alltid av pyssel och mys.
 
Jag har ju tyckt att Strålan har varit lite konstig med munnen och även lite konstig i kroppen. Så supernojjiga jag har (åter igen) nästan tänkt att det är kört, nu är hon döende. Jamen typ så. 
Det var hon ju såklart inte. Anna tyckte hon var i väldigt fin form, speciellt efter vintern som varit. Precis vad Lotta också sa och vad jag själv har reagerat över. Otroligt stark och fin häst trots allt. 
Roligt. 
Men visst har hon grejer som behöver åtgärdas i sin bråkiga rygg men även blir det bara bättre och bättre. Däremot hade hon som jag anat en del att sköta om i munnen, den var värre än jag trott med vassa kanter som gjort ont och gett henne rivsår. Stackars tösen. Så det prioriterades idag så fick hon munnen fin och så tar vi och lagar till ryggen om två veckor. Tills dess ska vi fortsätta hålla igång men undvika böjda spår.
Typiskt, jag som tänke åka på we:n på fredag men då får vi skippa det. Även ridbanan har tinat fram men den får också vänta.
Inte för att det gör så mycket när det ändå var så goda nyheter.
 
Jag har även skottat en massa skit i hagen, problemet är lite att när jag väl börjar med nått sånt så har jag så svårt att pausa. Men till slut så fick jag ge mig. Fick bort en del iaf men fortsättning följer kan man säga. 
Ebba tycker vi ska börja sköta om rabatterna nu också. Jag tycker att det får vänta lite.
5 timmar hos hästarna belv det och Ebba har varit med, nu är hon väldigt utslagen lilla tanten. Znarkläge.
 
Även Lilleman har fått vara ute och lufta sig efter att ha varit inne hela helgen. Så nu är han också nöjd. Hela familjen är nöjd och glad. Vilken bra dag. Våren FTW!!
Fniss, vad sur han såg ut.
 
Vetrinär Anna tyckte dessutom att jag definitivt skulle satsa på hästen som jag ska till imorgon igen. Hon pratade vädigt gott om den så nu är jag ännu mer peppad. 
Ponnyn skulle jag ju också prova igen men hon har inte hört av sig fast hon sa att hon skulle och sånt blir jag lätt gråhårig på faktiskt. Så nu lutar det till 99% åt morgondagens fina. 
 
Dags att åka och yoga.
3 kommentarer
Johanna

Vad skönt att hon ändå var i bra form, hon ser ju då fin ut!

Svar: Tack =)
Stjärnstrålar

Therese

Vad härligt med goda nyheter på Stråla. Visst är det härligt med våren. Här är det också helt underbart väder. Har tyvärr inte haft stallet idag men imorgon, hoppas på fint väder då också. Har dock varit på lång prom med Olivia. :-)

Svar: Här har dom lovet toppenväder, hoppas ni också har det.
Stjärnstrålar

ullis

Underbara news! :D Veterinär Anna är bra! Och spännande med hästen där..

Svar: Jo hon är toppen. Mycket spännande =)
Stjärnstrålar