Fintisdag

Suck. Det har blivit nått glapp i min dator så den stänger av sig svälv hela jäkla tiden. Det är så jäkla drygt.
 
Annars. Ridtur på superpigg häst. Det var både ovanligt och oväntat att hon skulle vara så där jäkla pigg. Vi fick vända från våran tänka tur pga sjö och vända ville hon inte alls, guuud så tråkigt. Men vi tog en rejäl sväng till så hon fick springa av sig lite och då minsann höll jag på att åka i backen. Tvärnit med sidohopp i rask trav och jag hängde på halsen, hann tänka "jaha, nu ramlar jag av henne för första gången" men då hon stannade upp så for jag ingenstans.
Tog en galopp som startade med en rejäl brall men sen blev ganska fin galopp. Gjorde om det en bit längre fram då blev det en ordentlig galoppfattning och hon höll galoppen utan att jag behövde driva ända tils jag bad henne sakta av. Whoop! Framsteg.
Efter det blev hon trött.
Mycket duktig tös.
Gud vad det har tinat på en vecka sen det där kortet togs. Nu är det nästan barkmark på hela gården. Coolt.
 
Pyssel i hagen, mycket vatten nu och leran börjar komma fram, behöver mocka undan lite skit också fast det känns ju relativt tröstlöst. 
Sen cykeltur med pigga småpruttar. Efter jag hade skalat av dom en hel del päls, det blev en Hollymatta av päls vid trädet.
 
 
Och sist yoga. Gud så stel och gud så jäkla ont ganska precis överallt. Men handleder och ländrygg var värst. Jäkligt skönt yogapass iaf och något mjukare i kroppen efteråt. 
 
Very grejt. 
Imorgon efter jobbet och före ridskolan ska jag och kolla på en häst, eller ponny rättare sagt. Spännande.
 
Jo just det, jag lyckades bli instängd i hästtransporten idag. Tur Stråla hade bonkat ut fönstret i söndags och att jag inte säkrat fast det som jag tänkt. Annars kanske jag suttit där än.
 
0 kommentarer