Jobbigt

 
 
Det blir akut in med Lilleman direkt på morgonen imorgon. Onsdag alltså. Han blev sämre och sämre nu i kväll och andades häftigt med munnen öppen. Beklagade sig och såg eländig ut. Var orolig och varvade att springa runt med att ligga platt.
Till slut så var han på toa två gånger och bajsade och en liten stund efter det så lättade det något. 
Jag ringde jour veterinären och som tur var så var det kirurgen som jag pratade med tidigare idag. Egentligen så har dom inte tid med honom förrän nästa vecka men han skulle göra sitt bästa för att hitta en operationstid imorgon.
Han har inte tidigare haft några besvär med att bajsa men troligtvis så är det ju för att tarmarna inte ligger där dom ska som det blir besvärligt, obehagligt, och ont.
 
Jag önskar att han skulle lyssna på sin matte och bara lägga sig och vila.
2 kommentarer
Lena

Hemskt att han blivit sämre, men skönt ändå att få göra bort det. Jag håller tummarna, kram.

Therese

Lät ju inte nå vidare men jag hoppas att allt ska gå bra. Håller tummar och tår!