Måste tänka lite med hjärnan också

Ja tack!
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=852252
en riktig wow häst faktiskt. 
Nu har jag ju inte riktigt dom pengarna så jag kikar på varmblodstravarna, det är ju ändå dom mitt hjärta bankar som hårdast för. 
Antingen så vill jag ha en riktigt fin häst som är välutbildad och korrekt riden från början, som haft en bra start i livet. Eller så vill jag ha ett projekt.
Och eftersom jag inte har råd med det första så tar vi väl det andra.Fast det är nog faktiskt så att jag ändå skulle falla för nått kantigt varmblod i slutändan, även om jag hade pengarna.  
Jag vill ha ett varmblod som är max 8 år och inte så mycket riden. Helst inte alls. Dom flesta annonser har dock "mycket riden" med, som om det vore nått bra. Oftast innebär detta mycket riden att någon har åkt runt på hästen med en väldigt illasittande sadel. Lite fördomsfull kanske men jo det brukar vara så när det gäller travare.
Men bara för att jag vill ha ett "projekt" så inte vill jag ha en skadad rackare heller och där blev det genast ännu svårare. Tittade på en som finns här i Luleå med ryggproblem som jag tänkte att jamen den kanske men så fick jag säja åt mig själv på skarpen att vi inte ska köpa oss ytterligare ryggproblem.Tack.
Måste tänka lite med hjärnan och inte bara hjärtat.
Däremot så såg jag en annan annons i helgen som jag tänkt ringa på men nu är den borta. Människan sålde 5 hästar, alla kan väl inte ha blivit sålda så fort två korsningsföl som jag INTE vill ha men ett av stona.
Nåväl. Alla som finns ute är för gamla, för skadade eller för mycket ridna.
Tanken har flugit förbi ett halvblodsföl som man kan fynda inte så dyrt, men jag vill ha nån som jag kan börja rida nu, inte om 3 år. 
 
Mayan svarar inte riktigt så bra som hon borde på behandlingen, hon är fortfarande rejält halt, pulsen käns tydligt och hovarna är varma. Det är mycket bättre än vad det var då veterinären var ut men inte så bra som man skulle hoppats på.
Det går lite upp och ner också, idag tex var hon rejält varm vid lunch men ganska sval mot kvällen.
Pulsen får jag leta på höger medas den är tydligare på vänstern.
Har pratat med veterinären idag, vi vågar inte byta till butta med rädslan att det slå ut magen helt, hon har nog ont i magen nu på metacam. 
Så vi provar fram till fredag iaf och hoppas på förbättring.
Jag är inte speciellt optimistisk. Hon har liksom inte oddsen med sig kan man väl säja.
 
 
 
9 grader varmt och sol idag, det blev liksom sommar igen, den vintern var över fort. Helknäppt. Ganska skönt ändå men hagen blev ju lerig på en gång förstås. 
 
Var ut en sväng med Strålan som kändes fin iaf. Red barbacka i mjukisbyxor och halkade mest runt, hon är ju som rolig också när hon har funnit en fin form i traven och jobbar bra så måste hon låssas bli rädd för nått för att det blev lite för jobbigt så matten sitter på sniskan igen. 
Red runt vid lilla sandtaget, mest skritt och lyfta på benen men även lite trav.
 
Har även varit med Ebba och Skorpan på en långpromenad i skogen. 
Skogsyoga liksom. Att ta sig fram över stoch och sten i långsamt tempo och njuta av naturen och försöka komma ihåg att andas samtidigt. 
 
3 kommentarer
Johanna

Jag dreglade också över den där tidigare idag :-P

Chricko

Jag har hunnit ringa och kolla på en del hästar och inser att friska hästar är svårt att få tag på. Även om ägaren uppfattar de som friska så har de gamla sadelskkador, rörelsestörningar eller dåliga hovar eller nåt. Jag ville ju ha en kallblodstravare men har gett upp hoppet om en frisk. Älskar de där håriga kraftiga sakerna. Så det får bli en bruks istället då😊

Svar: Ja precis, så känslan är att hitta en som är så orörd som möjligt. Dom är fantastiskt fina, både kallblodstravarna och bruksen.
Hoppas du hittar nån snart, om du inte redan gjort det =)
Stjärnstrålar

Ann

Vet exakt vad du menar. Har tänkt på vad jag skulle vilja ha om jag inte hade Honey och det skulle nog vara antingen en helt klar travare (här nere finns ju hela fina), eller en nyss avtagen från banan/projekthäst.

Svar: Hör du om nån så kan du hojta till, det går ju att skicka dom med hästbuss =)
Stjärnstrålar