Arbetslös

Jag har varit och hämtat halm. Gottar mig i det. Helst hade jag velat ha hem några balar till men nu har jag iaf två stycken att ge hästarna mer tuggtid och sysselsättning med så snart det blir lite kallare så jag vågar öppna dom. 
Just nu har dom ändå mycket i hagen att tugga på, en massa löv och buskar kan dom gnaga på samt att det tyvärr är ganska mycket gräs i vinterhagarna.
Det var jag orolig för och det var befogat för det blev diarre hos allihop. Frostgräs i stora mängder och en hel del ogräs. Inte bra. Inte bra alls. Skorpan har haft värst diarre, hon har väl tryckt i sig som en dåre. Så munkorgen åkte på. Låt oss slippa ett fånganfall.
Sara har varit ut med Mayan, Skorpan och Holly idag. Skorpan har fått dra vagnen. 
Stråla får vila, har bara borstat lite på henne och gjort lite ttouch på gallorna.
 
Nu har jag bara 3 arbetsdagar kvar på mitt jobb. Så. Jäkla. Skönt. Helst vill jag inte gå dit dessa 3 dagar men det är väl bara bita ihop.
Sen är jag arbetslös igen. Fast jag hoppas på att slippa vara det speciellt länge, det finns en ledig tjänst där jag brukar jobba extra som jag har sökt. Som jag faktiskt blir riktigt besviken om jag inte får så mycket som jag har ställt upp i 3 år.
Annars finns det två tjänster till som jag vet att dom är intresserad av mig på, jag vet dock inte om jag är så intresserad. Nu vill jag ha ett trevligt jobb tack. Inget mer slitgöra och elakheter. Nu är det nog!
Ja vi får se. 
Väldigt uppbokad nästa vecka iaf och imorgon blir det dubbelpass. Helena fixar hästarna. 
 
Ååååh vad jag är sugen på att börja jobba Stråla ordentligt igen. Ta i tu med galoppen på riktigt. Börja hoppa lite kanske. Löshoppa iaf hade varit toppen.
Min känsla är att det inte ska vara så mycket för Anna att fixa, speciellt inte efter igår, hade hon varit så hela tiden hade jag inte oroat mig alls. Men det är lika gott att få det kollat och säkert finns det saker att justera.
Jag vågar tro för att jag har lärt mig hennes signaler så väl vid det här laget. Däremot så vet man ju aldrig, det kan vara mer än jag tror också förstås. 
 
Nåväl. Det här blev bara en massa babblande.
 
Och btw, Ebba är sjukt skendräktig. Hon är så jobbig  det är ett evigt gnällande och bökande i buskar och tiggande av mat. Tur hon är så söt. 
 
 
1 kommentar
Tiger

Det kommer att ordna sig med jobb, tycker det är jättebra att du tänker på vad Du vill och önskar, liksom vem som förtjänar dig. Great! :D
Så fantastiskt med Lilleman, bra med hästar som ändå känns okej, men trist med hästar vs. frostbetet.