Skymd sikt

Alltså, jag har en finne mitt mellan ögonen, på näsroten. Och den är så enorm att det ta mig fan skymmer sikten. För att den gör hela näsroten svullen ut åt sidorna 
Jag blir galen, jag hatar finnar. Hatar dom hett och intensivt.
Just denna är lite komisk dock. En gång hade jag en precis under underläppen, den syntes inte men den gjorde läppen dubbelt så stor. Den var faktiskt riktigt rolig, jag skrattade varje gång jag gick förbi en spegel, det såg helt sjukt ut.
Annars är dom bara vidriga. Vidriga. Och det är ju inte en och dom är ju inte små.
Två gånger har jag varit till hudläkare för att bli av med dom. En gång fick jag äta roaccutan, det var det bästa nånsin. Dom fösvann helt och var borta i ca 10 år. Sen börja dom komma tillbaka, var till hudläkare igen men hon skrev bara ut en salva. Den gjorde visseligen så dom försvann snabbare när dom väl kommit men inte mycket mer och det var en jobbig salva, den kliade på jävulskt och sved som rackarns. 
Det känns som att det är dags för tredje gången gillt eller nått. Man kan ju inte gå omkring och se ut som man har böldpest. Känner mig hur äcklig som helst. För att inte tala om hur ont dom gör. 
 
 
Idag blir det vila för pållekusarna. Jag ids inte helt enkelt. Orkar inte. Bara slut, mest psykiskt. Har varit förbi efter jobbet och släppt ut Mayan en stund, hon är fortfarande så där konstigt tjock om benen. Höger bak och vänster fram. Jag orkar knappt oroa mig. Det blir som det blir. 
Hon verkade iaf nöjd med att få komma ut, får stå ute en stund nu Vill inte ha henne ute så jättelänge än, eftersom hon så gärna vill ligga och vila mycket och det är ändå inte lika mjukt ute att stå som inne, det skulle behöva komma mer snö. Men sen, efter hon blivit verkad och fått sina boots tänkte jag hon skulle få vara ute mer "normala" ute tider, morgon till kväll. Om nu bootsen funkar.
 
Var tvungen att byta ridgrupp så nu ska jag rida på söndagar i stället.
Det innebär, ingen hoppning på måndag. Buhu. Och skitlänge till nästa ridpass. Blä.
 
Försökte fota Ebba häromdan men det blev bara sudd. 
 
Idag har jag träningsvärk. Efter yogan. Jag som trodde jag skulle ha sjuk träningsvärk efter ridningen för jag var verkligen helt slut, men nej då efter yogan där jag tyckte att jag inte gjorde speciellt mycket (kroppen var så kass så jag orkad einte med mycket alls igår) men det är väl ändå så att det är helt andra muskler som används, ridmusklerna håller jag ju ändå igång lite yogamusklerna är aldrig tidigare använda muskler.
 
 
 
0 kommentarer