Pinsamt kan det bli

Igår var det äntligen yoga igen. Jag var rädd för att jag skulle få börja om helt från början igen med att inte fatta ett skvatt när det gått så lång tid men blev förvånad över hur bra det faktiskt gick. Helt sjukt stel och vissa rörelser gorde bara förbannat ont och en del kunde jag inte för vänster axeln strular så, jag misstänker att jag fått artros, den gör så jäkla ont och knakar och har sig.
Men de flesta "övningar" fixade jag faktiskt utan att ge upp, det är väldigt wow. Och andningen funkade, det var nog mest wow, lite hackigt ibland och lite panik när ena näsborren skulle hållas för men överlag riktigt bra alltså.
Längtar till nästa gång.
Tänk om det kunde bli så att det blir ridskola en dag i veckan och yoga en dag i veckan och så mina egna hästar de övriga, rida Strålan 2 dagar. Då kanske jag lyckas bli lite tränad. 
 
6 ridlektioner blir det innan den här terminen är över. Gruppen jag anmälde mig till " rider hästen i alla gångarter, med mer eller mindre inverkan". Jag skulle prova börja där och sedan ev byta grupp om det inte passar.
Men jag känner att det kan nog vara lagom nivå nu när jag inte ens vet om jag klarar av att ratta runt en ridskolekuse. Pinsamt värre om jag tycker att rida skolor är ju inga problem det gör jag ju varje dag och så får jag inte ens kuse att gå fram  Nu är jag dessutom så sjukt otränad så jag kommer nog ha fullt sjå med att hålla reda på min egen kropp bara i början.
Herregud så spännande det ska bli.
Jag hoppas även på att det ska vara lite roligt folk i min ridgrupp.
 
Fotade Mayan också för att se och jämföra hur hon ser ut i kroppen 
Hon har tappat ner ryggen lite men annars tycker jag att hon är väldigt fin för en 23 åring på 3:e veckan på boxvila och 2 månaders vila före det.
Pysslat en massa med tant i dag också, herregud hon har nog inte blivit så här mycket borstad nånsin i hela sitt liv 
Idag har jag ryktat, noga, och hon har gäspat och myst. Himla bra massage att rykta faktiskt. 
Har inte gått ut med henne nått varken igår eller idag för hon har haft så ont och det är så hårt i backen, nu tror jag att jag hittat nån medelväg med medicinen iaf. Kan det komma snö nu tack?
 
Helena har promenerat med Strålan. Jag har promenerat med Skorpan å Ebban.
 
Imorgon ska jag prova sadeln lite noggrannare på Strålan, lägga sadeln lite längre bak, dra rätt stroppar på sadelgjorden och först longera fröken med den och sen ev provrida lite.
0 kommentarer