Svampfot

Eh. Nä. Det skulle visst inte vara bandagerat...
Alltså, kolla, hela vägen runt....
Hu vilken syn när jag tog bort bandaget och vilken jäkla tur att jag tog bort det ganska mycket tidigare än tänkt.
Själva såret ser ju dock fint ut och nu när hon gått utan bandage, nej jag sätter verkligen inte på nytt på det där, så såg allt superfint ut. Allt det vita svullna var borta också tack och lov... Ömmade ingenting och inget var syntes till. Lite tjock i benet dock.
På bilderna ser man inte det veterinären pratade om hovavlossning men det finns där i allt det svullna svampiga eländet.
Känns lite som att det kanske inte är en veterinär jag vill anlita igen...
 
Nervöst att sticka som alltid men Mayan rör inte ett ögonbryn som vanligt.
Kommer aldrig glömma då hon hade en infektion i hasleden och jag skulle sticka henne i 10 dagar. Jag blev bara skakigare och skakigare och så en dag så kom det blod och då höll jag på att svimma av nervositet och stack och stack och fick inte in nålen för att jag var så nervös och skakig till slut kom det ju en massa blod bara för att jag stuckit henne så många gånger men hon rörde inte ett ögonbryn ändå. Finaste Mayan.
 
Hi hi, såg inte att hon blundade på bilden.
 
Pratade med hovslagaren som tyckte att det mycket väl lät som en hovböld som kommit ut den vägen. Inget att göra nu då iaf iom att den redan kommit ut och varat av sig.
Gode gud låt min tanta bli frisk nu.
 
Det blev ju inget av det där regnet, inte än iaf, bara lite dugg. Skönt ändå så jag slapp ta in Mayan tidigt. 
Stråla fick bara följa med på Mayans promenad. Jag orkar tyvärr inte engagera mig nå överdrivet just nu. Även om det suger i mig att göra det. Jag hade velat ta henne på ridbanan och se hur galoppen ser ut på töm och kanske galoppera över bommer eller nått. Trava över bommar iaf.
Sen på söndag ska medryttaren rida lektion för Camilla.
 
 
Sen har vi gjort så här
Och det var helt fantastiskt underbart.
1 kommentar
Linnea

Håller tummarna för Mayan! Kram!