Rödbetor

Det blev ingen ridtur idag men inte för att Stråla var risig utan för att matte var det. Trött, snorig och trött.
Så sjukt less på att vara sjuk så det finns inte. En vecka nu med den här omgången, sen vill jag inte ens tänka på hur många dagar som gått åt att vara sjuk under hela våren.
 
Nåja. Tog iaf ut Mayan på en kort promenad och höll på att flåsa ihjäl mig, det blev mest till att stanna och beta varannan meter, passade mig bra. 
 
Sen cyklade jag med Stråla ner till hamnen, gick runt med henne lite upp och ner och över stockar sen tog jag henne på lina och testade galoppen lite. Otroligt lyhörd tjej på allt jag bad om, galoppen var mycket svårare i vanser varv, där ville hon helst springa in i galoppen höger tog hon fattningarna bättre. Sen såg själva galoppen väldigt stel och kantig ut åt båda hållen. Hon galopperade högst ett varv per fattning och gjorde två fattningar vardera varv.
Inte en enda bockning eller ens ett skutt, det gillas.
imorgon hade jag tänkt vara lite piggare och ta en ridtur.
 
 
Nu måste jag ta tag i det här med att få min mer frukt och grönt. 
Jag blev så glad häromdan när jag hittade färdigkokta rödbetor på affären, rödbetor är ju så himla gott och perfekt att äta som tillbehör istället för potatis av diverse varianter. 
Å klart man kan koka själv men allt som är färdigt är bra för jag har sällan nån tid till övers för matlagning.
Idag har jag ätit död gris, som visseligen inte är nån grönsak men god och självklart svensk, färsk spenat och de kokta rödbetorna. Så YUM. 
 
Å så måste jag bara säja att jag nu sett klart s5 av true blood och den gillade jag inte. Möjligen att Batshit Bill var något intressantare än mainstreaming Bill och Lafayette är alltid underbar men det var skönt att få tilllbaka hans gamla jag lite och så Jason, fina Jason " If I want to be a fool then I will be a fool!" 
 
 

S3 av The Walking Dead gillade jag, vill så se 4 typ genast. Daryl är ju inte helt otippat min storfavorit där. Men kan dom ta och sluta dö liksom. 
 
Vad ska jag nu titta på?
0 kommentarer