Jag är fan expert

Tossigt sugen på att rida nu, både Mayan och Stråla faktiskt. Mindre än en vecka kvar nu på Mayans vila gud så nöjd hon ska bli att få komma ut och vara ridhäst igen.
 
Lektionen för Stråla och Helena gick bra, lite... vad ska man säja... tungrott emellanåt. Det blev lite missförstånd i en av övningarna och Stråla tjurade ihop totalt när hon inte förstod, hon är ju så van mitt sätt att rida där känner jag. Försökte förklara lite men då hade Stråla redan gett upp. Nedu sa hon och ställde sig bara och rörde sig inte ur fläcken. He he. Så dom fick ta och trappa ner på kraven och göra det enkelt och lättförstått igen med mycket beröm, då knatade hon snällt på.
Nästa lektion tror jag får bli för Eva så att H får in mitt ridsätt i kroppen också. 
 
Camilla tyckte iaf att Stråla såg jättefin ut, helt ren och smidig och rör sig genom hela kroppen. Då var hon ändå lite öm och stel i ryggen efter gårdagens skyfall.
Så hon tyckte att vi ska plocka upp det ytterligare ett steg. Vet inte om jag skrev det men även Lotta sa att hon tyckte vi skulle rida henne som en frisk häst. Så nu är tanken att börja lägga in lite galopp.
 
Jag har själv tänkt att hon faktiskt är fräschare nu än hon var förra våren/sommaren faktiskt. Ja, knock on wood. Men hon känns fin, på alla sätt.
 
 
Oh, rida rida hesten.
Om Strålan är öm i ryggen imorgon också så blir det nog promenad över stock och sten men om hon känns fin så tänkte jag klättra upp på henne. 
 
En dag kvar med bandage för Mayan. Å halleluja kommer vi säja både hon och jag. En dag. Woho!!
Jag är fan extpert på hovbandage nu. Tio gånger bättre än vissa distriktare iaf. 
Så är det nån som behöver hovbandandage. Känn er fri att ringa mig, jag kommer. Och jag lovar att inte kalla eran häst för jävla hästjävel. 
 
 
0 kommentarer