Fröjd

Vilken fröjd det var att se Stråla och Helena rida lektion för Camilla. Dom var så otroligt fina. Vilken pärla till häst jag och vilken medryttare jag har funnit. To good to be true.
 
Öppna på volt som synes
 
Det är bara tredje gången hon rider varav en gång lektion för Eva och en skritt tur efter vägen. Sackarns som måste rida en okänd häst barbacka, hon gör det verkligen med bravur.
Och, hon tyckte som jag, att hon är är otroligt känslig. 
Fina fina hästen min. Idag känner jag gott hopp och gläde för framtiden med Stråla. Med en aningens ta i trä.
Både Lotta och Camilla tycker att Stråla ser fin ut när hon rör sig, det syns inga ojämnheter och hon beter sig inte som en häst som har ont gör. Fast då vet ju matten att det gjorde hon ju inte riktigt när hon hade skitont heller. Men.
 
Det var iaf näsan lika rligt att titta på som att rida själv.
 
Mayan däretmot. Suck. Vad är detta? Jättetjock i benet idag. Ja i båda bak. Hon kan ju svälla bak då hon stått stilla mycket men jag vet inte. Det gick ner ganska fort på en kort promenad iaf men Mayan var rätt seg och hade ingen större lust alls att promenera.
Såret varade ytterst lite. 
 
Höll på att trampa på denna lilla rackare tidigare
 
1 kommentar
Johanna

Kul att du hittat en vettig och duktig medryttare.