Badbrud

Ledig ledig ledig! Halleluja äntligen ledig! Woho!!!
Jisses vad less jag är nu, och ingen semester ska jag ha i år heller. Mamma mia du milde tid jag kommer att få hjärnbryt. En vecka hoppas jag på att få när Therese kommer upp med Turbo iaf. Åh jösses vad det ska bli kul.
 
Idag har jag varit vansinnigt trött, tro det kan vara vädret? Jag brukar ju bli påverkad av vädret. Upp ganska tidigt för hovslgaren kom och slog på Mayan skon, sen tog vi en kort skogspromenad för Ebbas skull och sen tog vi cykeln ner till hamnen och badade lite.
 
 
Hon är ju för söt min lilla badbrud, det bästa som finns i hela vida världen.
Skorpan doppade bara hovarna och mulen lite. Varm och mulet var det medans vi var i farten. Sen har dom fått beta lite allihopa.
Leffe som är en klok man får gå lös och beta ibland. 
 
Holly har varit ut med Ivan och Stråla har vilat.
 
Sen mot eftermiddagen så började det regna och har regnat ganska rejält så det var bara klä på en huttrande Maya och en kall och stel Stråla. 
Så nu är grödan vattnad nu tar vi sol igen.
 
 
Åh, imorgon ska jag soooova och slöa och rida Mayan och aktivera Stråla och vila och slappa och sova och se om jag hittar något ställe med frodigt gräs att plocka åt hästarna.
 Undrar om jag skulle prova köra Strålan en sväng, med lätta vagnen. Saknar så att kunna köra henne. 
 
0 kommentarer