Storm

Jag har tydligen sovit nog för en bit framöver, vaknade av mig själv före 9. Det händer ju aldrig. Aldrig nånsin. Vaknar jag före 11 av mig själv och är pigg så är det halleluja. 
Hade gärna haft det så här alltid faktiskt.
 
Hi hi, titta titta barmark!
Fast mest ser det ut så här
 
Is...
 
Eller så här
Ha ha, några parkeringslappar i vindrutan ja. Lite spännande att ratta ett hölass efter den vägen.
 
Jag undrar lite om jag är väldigt engagerad eller bara skvatt galen som rider i full storm. Soptunnor blåser omkring (som även synes ovan) Lilleman seglade över gården (ha ha) och det går knappt att gå upprätt. Men rida skulle jag. Det är tur Mayan är trygg. Fina fina häst. Inte en min gjorde hon åt allt som fladdrade omkring. Tittade inte ens på ett stort kapell som flaxade i en carport som vi passerade nära, men stirrade lite extra på vägbommen, bara utifall att.. 
Söt!!!
For och klättrade lite, nästan bara skritt, en uppförsbacke tog vi i trav. Trampa genom skogen hem.
 
Konstaterade att det tinat upp väldigt bra i skogen och tog med Stråla på en promenad rakt ut i skogen sen.
 
Hittade även massor med glas i ponnyernas hage som tinat och grävts fram, precis på deras rullställe så det blev glas sanering. Usch. Det hade kunnat sluta illa, det är tur dom har tjocka mammutpälsar.
 
Nu är jag helt slut. Lång men härlig och blåsig dag. Dags att åka och kika på WE träning i Boden. Gissa vem som kommer sova som ett barn i natt. Sen är det första jobdagen på nästan två veckor imorgon. 
1 kommentar
Therese

Oj vad mycket snö ni har!
Här är det nästan barmark överallt.
Att rida i skogen är inga problem :)
Visst är det is på vissa ställen men det är mer barmark och det är sååå härligt :)
Så geggiga hagar har vi haft ett tag :( men nu har det redan börjat torka upp.
Sen har dom då lovat snö här till veckan så vi får väl se hur det blir med allt :)

Önskar dig en trevligt helg!

Svar: Jo. Fast snö å snö. Det är ju bara is. Det har ju byggt is hela vintern, har inte varit nått annat än is så det är typ två decimeter is på vissa vägar. å så stora gropar med vatten då. jo kallt ska det bli igen. Blev idag redan.

Detsamma!
Stjärnstrålar