Sprattel

Jättehärlig ridtur på en toktramsig dårehäst. Vi for bort till stugbyn dit vi är väldigt sällan och sist vi var dit så var det mörkt. Nu fanns det så mycket att glo på så att Maysan hade svårt att hålla reda på sina fötter i skritt ens, ögonen höll på att ploppa ut ungefär hela tiden och hon var visst tvungen att hoppa och sprätta lite. Och pigg var hon. Vi skrittade mest och passade på att jobba på med öppnor och slutor och skänkelvikning, även öppna och sluta i lätt uppfärsbacke två gånger. Jättefin tjej. Och stark. Kul.
Travade på en del också och försökte ta 3 galopper. Den första blev endast något konstigt sprattel som man inte ens kan låssas att det var galopp, den andra blev skitfin rund och lugn och samlad tredje gången försökte hon mest rusa men då tror jag hon var rätt trött. 
På hemvägen sen sista biten så fick jag henne faktiskt att länga halsen och slappna av i traven. En bit.. sen såg hon en jordkoka hon var tvungen hoppa för. Att det ska vara så svårt det där med att lägga ner och trava av henne. Hopp och sprätt och tokrus. Puh! Ja matte får verkligen kämpa, det är ingen åkahäst ridning där inte.
Nå men nöjd som fan att det gick det som gick iaf.
Duktig tant!
 
Enligt runkeepern så var vi ute exakt 8 kilometer idag också men det tog bara en timme. Jag vet inte hur rätt den har den där.
 
Jag är så nöjd också för att jag längde stiglädren ett hål idag och det blev så mycket bättre. Jag kunde slappna av bättre, jag stod inte på tå och fick kramp och hela sitsen blev mycket bättre. 
Sweet =)
 
Sen tog jag ut Strålan en på en liten promenad plus att hon fick gå över bommarna på banan några varv. Stretchat och masserat lite.
Testade lägga på henne Mayans bomlösa för att se om det skulle kunna vara ett alternativ när vi ska börja rida igen men den gled typ upp på halsen på henne så det var bara glömma. 
Försökte mäta vinkeln och jag tror att hon är 145 grader över ryggen. Då ska vi se om vi kan finna en sadel till det då. Hrm.
 
0 kommentarer