Promenadpolare

Som vanligt är jag fånigt glad efter att ha varit ute och sprättat runt med Mayan. fast det var ovaligt lite sprätt idag, det var faktiskt väldigt stabilt. om det var häst eller matte som var stabilare än vanligt vet jag inte, båda troligen, men vi kände oss nästan som ett proffsigt dressyrekipage. 
På hemvägen fick vi öve lite på övergångarna och att inte bli hängande men det gick ovanligt fint öven det.
Mycket nöjd. Herregud, underbara häst.
Det blev faktiskt riktigt bra underlag igen nu när det kom en massa snö, lite hårt igenom ibland men helt okej för trav och galopp.
 
Leffe har fått sig en "skötare" förresten. En promenad kompis En granne har varit så förtjust i mina hästar i många år och speciellt i Leif, är ofta och hälsar på dom och nu har han fått ta bort sin gamla hund så han har börjat ta med sig Leffe ut och promenera istället.
Fina Leffen min, han har så fått stå tillbaka när det har varit så mycket med Strålas rehab. Det är svårt när man inte kan ta dom alla på en gång, när dom har så otroligt olika behov allihopa. Då orkar jag inte med att ta ut alla tyvärr.
Han är så glad att få komma ut och gå lite mer.
 
Ser fram emot att kunna ta ut Mayan och Stråla tillsammans igen, iaf nån dag i veckan, och att isen ska försvinna så även Skorpan kan haka på mer.
1 kommentar
Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Vår travbana är väldigt kort. Enbart 800m. Vi har även två rakbanor, men vet ej hur långa dem är.

Vår granngård är ett travcamp och där hade de en travbana på 1000m med samma lutning som på solvalla samt en rakbana på 800 m. :)