Gnälligt

Åh vad det är orättvist, jävla halsfluss. Det är fan den värsta sjukdom jag har haft (å det ska jag väl vara glad för förstås) men det är ack så satans jävla jobbigt. Det värsta är ju faktiskt bollen som sitter i halsen och får mig att kräkas varje gång jag försöker prata eller svälja. Vansinigt äckligt.
Å inte blir det lättare av att solen skiner och vädret är helt suveränt. Men att vara ute gör bara jätteont i ögon och huvud. Hästarna står där i hagen och är fina och hela jag bara skriker efter att fara ut och motionera häst.
Jag har funderat och funderat på om det finns nått jag skulle orka göra. Cykla lite, köra en sväng. men nä.
Inte heller är det läge att vara hemma från jobbet igen. Vem har råd med det liksom. Ledig dag idag iaf men en karensdag kommer man inte undan. 
Fick en annan penicillin nu så nu måste det bli bra. Annars skulle jag få fara till nån öra näsa hals läkare. 
 
Nåväl, har iaf dragit av hästarna täckena så dom får mysa på utan. Jobbiga dagar nu täckes mässigt, verkligen skitsvårt att hålla det lagom för dom. 
Stackars Skorpan, Leffe och Holly då som står där med sina mammutpälsar och inte kan klä av sig en stund. Puh vad det ska vara varmt. Leffe han har knappt börjat fälla. Mayan och Stråla fäller för glatta livet. 
 
1 kommentar
Tiger

Åh NEJ, stackars! Måste ha varit en liten annan typ av bakterie, eller för bredspektrat penicillin? :S

Inte gå ut nu, låt kroppen vila så du inte får mer skit av detta. Usch!

Stackars!!!!!!!!! :( :( :(

Svar: Eller hur! Synd om mig ju!Enligt provet så skulle det penicillinet jag fick första gången ta bra och det gjorde ju också, på sätt och vis, jag kände mig ju mycket bättre ganska fort och vart om än inte helt hundra så nästan.
Men nu testar vi ett annat och ser om vi kan få död på alla otrevliga bakterier.
Stjärnstrålar