Attitydproblem

Packade in Stråla i transporten och åkte till ridhuset på Öbacka. Stråla började med att tjorva lite när hon skulle in i transporten, vilket hon aldrig brukar göra, sen stod hon bonkade ungeför hela vägen. När jag öppnade luckan började hon kliva ut så jag fick luckan på mig. Sen var det jättespännande att vara där och titta på hästarna.
 
På en gång när vi kom in i ridhuset så skulle hon rulla sig, jag sa nej, hon blev skitsur.
Vi gick runt där inne och fick diskutera en del huruvida man ska gå på matte eller ej och när jag sa ej så blev hon skitsur, hon försökte rulla sig och jag nej, hon blev skitsur.
Det var protester med hopp och spark.
Suck. Fuxsto...
 
Sen blev det lite ordning och hon gjorde ungefär som jag ville, jättemycket beröm, duktig tjej.
När jag sen bad henne trava så blev det stegringar och bakutsparkar. Om det var för att det gjorde ont eller bara för att hon var på det humöret rent allmänt? Hon travar utan bekymmer i hagen och hon travade fint ibland i ridhuset också.
Jag hade henne i lina och "longerade" på vårat eget vis som inte innebär att snurra runt runt bara. Vi grejar med mycket annat. Jag kan dock tänka mig att det var jobbigt för ryggen att bära sig på böjt spår. 
Ska försöka åka dit nån mer dag i veckan och se vad som händer.
 
Sen bonkade hon hela vägen hem efter att tjorvat en stund vid lastningen.
När vi kom hem fick hon stå där inne och bonka sig less en stund sen gjorde vi urlastningen korrekt utan att försöka trampa ner matten, duktig tjej!
Sen hämnades hon på sin bråkiga matte genpm att rulla sig mitt i skithögen.
 
 
Mayan fick modella sitt nya schabrak utan sadeln, det är ganska stort.
Sen tog jag och Mayan och Skorpan och Ebba en promenad i skogen och efter det tog jag och Mayan en cykeltur själva så hon fick trava lite också där det gick.
 
Fin dag =)
1 kommentar
Lena

Du är så ambitiös, Linda! Jag beundrar dig för det!! / Lena

Svar: Men gud. tack. Själv känner jag mest att det är så himla mycket jag skulle vilja göra men inte orkar med.
Stjärnstrålar