Skitgöra

Om man tittar på syrenerna kan man ju iaf låtsas att det är sommar
Satan så kallt det är. Burr burr!
 
Häromdagen så frågade Helena om jag kunde visa lite tömkörning med Stråla så det har jag försökt göra idag men jag är då ingen ridlärare (tömkörningsinstruktör) Så kass på att förklara. 
Jag körde mest och det var jätteroligt, nästan så att jag inte ville lämna över tömmarna och sen ville jag bara ha tillbaka dom  Åh vad fin hon var. Tjopp tjopp bara. 
 Så fin. Sen tog vi lite galopp också och det var så in i bängen jobbigt sa Stråla och skuttade en hel del men galopperade sedan skitfint i vänster varv. Höger var jätte jätte svårt men  det blev lite ren galopp där också, inte lika rund och fin som i vänstern men högern är ju svårare av förklarliga skäl. Sen är ju ridbanan inte så schysst när underlaget är ojämt samt släpper emellanåt. Helvete vad den blev kass med nytt underlag. Jag kommer aldrig aldrig nånsin ha paddex nånstans om jag får bestämma.
 
Så jäkla nöjd med Stråla, förutom att hon tjurade lite med Helena, eller... utnyttjade situationen av ovan förare kanske man ska säja. 
 
Skorpan fick följa på en långpromenad.
 
Resten av djuren har vilat. Jag har ägnat dagen åt att göra varsina små hagar, vänta på att dom ska skita, samla in skiten och åka och posta den. Hämtat ut paket från Börjes, varit förbi Lena med hennes grejer och bestämt att Leffe kommer åka dit på fredag. 
Gud vad tomt det kommer bli utan farbror på gården men det blir bra för honom att få gå och beta med farbror Zorro nu när damerna inte ska beta nästan nå alls. 
Det är ganska roligt att vara hästägare. idag har jag postat skit. Jodå, det är fullt normalt, nej jag är inte galen.
Bara lite kanske..
 
 
2 kommentarer
Johanna

Problemet är inte paddexen, problemet är att underlaget ska vattnas & packas tungt ofta i början vilket inte har gjorts.....underlaget har alltså inte fått chans att sätta sig och binda sig.

Anonym

Fast då skulle jag nog ändå säga att problemet är paddexen. Och överlag tycker jag att det är svindyrt överskattat skit.