Fantastiska fabulösa finfåle

Åh shit shit shit!! vad fin Mayan var idag, Fina fina fantastiska häst.
Underbara vackra fabulösa humoristiska goa häst.
 
Vi traskade iväg till ridbanan där jag drog fram ett hinder, jag blev lite inspirerad igår då gänget före oss hade seriös hoppträning, mitt hinder blev bara ett 40 cm hinder.
Vi började med att dressyra och Mayan var mjuk och fin redan från början. Pigg, positiv och framåt. 
Vi grejade på med öppnor och skänkelvikningar och trvade på volt och det gick bara precis hur bra som helst.
Sen tog vi och galopperade ett varv innan jag styrde på hindret och supertaggad Mayan blev ännu gladare och matten pep av förtjusning där uppe på. Nu var det ju mest bara ett upphöjt galoppsprång så inte ett skvatt avancerat men för mig en ganska stor vinst att jag inte ens var lite nervös. 
Ah, skitkul.
3 gånger skuttade vi över innan jag tyckte att vi skulle vara lite seriösa och trava lite igen, det tyckte inte Mayan utan ville bara galoppera och tagga på hindret, så hon fick skutta över en gång till innan jag klev av vi gick hem.
 
Det är rent galet hur löjligt glad hon gör mig min stolliga lilla tant.
 
 
Leffe och Holly har fått gå lösa och beta i några timmar, Stråla har varit sjukt upprörd. Så sabla orättvist!
 
4 kommentarer
Linnea

Så härligt när det flyter! 40 cm är nog så högt, haha. Undra vad som hände med den där äventyrslystan jag hade som ung, hoppa högt och över allt möjligt, tokgaloppera i skogen, nu är man alldeles för medveten om riskerna. Sen gör det ondare att ramla av när man är 15 år äldre,haha.

Ann

Å mys. Fintanten :)

Chricko

Härligt att läsa om ditt och Mayans band, de där tokgammelhästarna de är speciella i hjärtat. Trollgutt är underbar på alla vis men visst är det baroc som får mitt hjärta att slå ett extraslag

Therese

Kul att det går så bra för er. Du ska se att ni vågar hoppa högre nästa gång. :)