Dressyrdrömmar

Vilket trevligt ridpass på Strålan det blev.
Lektion för Eva hemma på ängen. Stråla var pigg och glad men började med att tjura lite, ville mest äta och testade om hon skulle slippa springa runt men ganska snart blev hon väldigt med på noterna och bara piloten uppepå klarade av att hålla sig ibalans så gick även övningarna som en dans.
Jag kommer ju inte överens med sadeln men det blev även väldigt tydligt att jag vill på att förekomma henne då hon segar lite. Jag faller fram liksom för att hjälpa till att fösa henne framåt men det hjälper ju inte ett skvatt utan blir bara tvärt om. 
Så kom ihåg att sitta på hästens rumpa krattiga människa! 
Det är verkligen ovärdeligt att ha någon som står på marken och ser för det blir alltid så JÄVLA bra när Eva har fixat mig.
Sen på slutet började jag bli trött och falla fram igen men Stråla har verkligen gjort ett superjobb.
Shit vad jag hade glömt att hon är så här rolig att dressyra med. Det är ju i henne mina dressyrdrömmar ligger.
Min pärla.
Jag fick för mig att det var våran första lektion sen igångsättningen men kom på att vi red ju för Lotta som ovan i snöstorm.
Efteråt blev det stretch och linimentering.
 
Sen tog jag en superglad Mays och en pigg Skorpa på en cykeltur samt beta lite. 
Holly har fått gå lös och beta och Leffe han har galopperat och bockat i hagen. Stollefarbror. 
Jag har plockat en massa gräs åt alla.
 
Å så försökte jag ta en selfie. Well... fail
Nå man ser ju nästan min panna.
 
Imorgon ska jag jobba dubbelpass. Snark. Pengarna behövs men inte är jag så överdrivet sugen. Jag vill vara hemma och ligga i gräset och vara ute och rida.
0 kommentarer