Positivt

Tömkört Stråla på blankisen idag. Matte är glad att häst har bra broddar som ger bra fäste för matte får minsann glida omkring fast matte har broddar under sina fötter.
Gissar att det kan vara en fördel att väga 600 kilo i detta fall.
Mycket positivt är att hon inte blev dålig av passet, trött i huvudet men verkade inte ha blivit påverkad alls i kroppen. Igår fick hon massage och jag har börjat försöka strecha henne efter vi har varit ut. Dra i benen alltså, godisstretch gör vi ofta, det är så tungt för min kropp men jag måste försöka allt nu för att Strålan ska bli bra.
Nu känns det lite som att vi är på rätt väg faktiskt.
Positivt även att halterna funkade jättebra utan att rumpan drog i väg. Att samla sig och sätta rumpan lite under sig gick också jättebra.
På minus sidan är att öppnorna funkade ungefär hur dåligt som helst. Det gick inte och jag vet inte riktigt varför. Och så blev det missförstånd och så blev hon stressad.
Till slut fick vi fina förvända öppnor i höger varv, alltså att hon sätter vänster bakben mer under sig, medans vänster varv då höger bak ska in under var jätte jätte jätte svårt. Till slut gick det iaf efter mycket krångel och då var Strålan så trött så hon höll på att gäspa käkarna ur led. Men kroppen var som sagt med ändå, jag var rädd att jag pressade henne för hårt när jag tänkte att "det ska gå".
Vi gick först efter vägen en sväng och sen på hemmabanan.
Hela svängen tog bara ca 20 minuter dock och det är där vi brukar hålla oss.
 
Ivan har varit på promenad med Holly i skogen, man ser dom där borta vid snöhögen. Sötnötter.
 
Och Mayan är förhoppningsvis ute med medryttaren ungefär nu.
 
Lenas "nya" Barry.
 
Å Lilleman
 
1 kommentar
Johanna

Barry kommer bli perfekt för Lena :) Skönt att det går framåt med Stråla.