Orättvist

Å nu blev jag sjukt ridsugen. Kan man fara ut och rida mitt i natten eller är man en galen hästtant då? Jag brukar ju visseligen vara ute mitt i natten ändå. 
Såg nyss Tyras senaste Riding by Tyra och den övningen såg så himla rolig ut och då blev jag lite så där ledsen igen över att Stråla är så dålig. 
 
 
Varför kan inte jag få ha en frisk häst nångång? En helt frisk häst som kan tränas på riktigt som man inte måste fundera och oroa sig över hela tiden. 
Äh, nu snurrar tankarna iväg och det blir inget vettigt av det här inlägget heller känner jag. 
Blir mest grinfärdig över hela situationen. Det är så orättvist att hon fick vara en frisk häst. 
 
Häromdan så stod jag och pratade med Ivan medans jag höll i Stråla och då passade hon på att klättra upp i en snöhög. När vi går på promenader så får jag ständigt parera henne så att hon inte trillar ner i ett dike eller försvinner upp i en snöhög. På riktigt alltså. Det är inte konstigt att hon lyckas göra illa sig. Lite måste man ju skratta åt det hela men egentligen är det mest tragiskt.
 
 
Skithäst. Låt bli att göra illa dig!
 
Nu är det ju redan kört. Det kommer aldrig att bli några dressyr tävlingar för oss, eller hoppträningar. Det tror jag inte iaf. Just nu känns det som att jag blir glad bara hon kan vara smärtfri. Hopplösheten....
Å så gråter vi en skvätt.
 
Suck...
 
 
 
 
 
Den där övningen fixar ju inte Mayan heller men det gav mig en tanke om att galoppera över såna där kavaletti hinder iaf. Det kanske vi gör imorgon.
Det blir nog ingen ridning nu, jag går å lägger mig istället. 
2 kommentarer
Ann

Åh kram <3

Nu kan ju Honey tränas men vet hur det är lite iaf, jag kan ju rida men då har vi fått brottats med muskler, isgata, styltor, bettkrångel och jag vet det låter lite i jämförelse men det känns ibland som att ALLA andra har Grand Prix-klara hästar och själv blir man glad om man ens KAN galoppera under 15km/h..

Tycker Tyras omhoppningsbana såg helt trång & läskig ut haha :)

Svar: Tack.Ja alltid är det nått känns det som.
=(

Jo, jag kanske tyckte den såg rolig ut mest för att det var så låga "hinder" ha ha.
Men det såg jättenyttigt ut, riktigt gymnastik pass för häst och mycket teknik för ryttaren.
Stjärnstrålar

Ida

Ja nog sjutton är det orättvist med Stråla :( jag kan bara hålla med.. Kram på du