Kärlek

 
Jag har sagt det förut och jag säjer det igen, djur är den bästa medicinen. Min kropp glömde helt bort att den hade ont i huvudet, ont i magen och mådde illa när jag var ute med Mayan i afton.
Att jag dessutom kände mig lite trött och grinig förändrades helt.
Hästar på recept kanske vore nått.
Sent blev det då jag har jobbat och varit på ridbanemöte, snöyra var det och hästen var okoncentrerad och snorpigg.Jamen helt underbart. För glad var hon, väldigt glad och jag ides inte tjorva med henne så hon fick lite grann springa bäst hon ville, rasta av sig lite. Så det blev en del trav och galopp. Huff puff. Svettiga blev vi båda två.
Före ridturen hade vi tagit en promenad. Jag Mayan, Stråla, Skorpan och Ebba. Det gick bättre att ha Skorpan lös idag. Gick bara en kort bit då det var oplogat och Stråla halkade lite och det känns som att hon knappt tål nånting. Men hon var nöjd och glad och stod på alla fyra benen efteråt. Skönt.
 
 
 Igår hade dom helvila och vi tog bara en kram och mysdag.
0 kommentarer