Vinter vinter vinter!!

Snö snö snö. underbara snö och underbara kyla. I love it!!!
Observera Holly där baki vid skjulet. 
 
Det blev så att vi gick till ridbanan idag, jag blev så sugen på att dra fram lite bommar och på att passa på att använda ridbanan nu när den faktiskt är bra för en gångs skull. Och så behövde Skorpan röra på sig så hon fick haka på.
La upp bommar som en solfjäder med två på backen och två förhöjda och longerade Strålan. Som vanligt longerar vi på vårat siv och inget nötande runt runt runt bara. Tränade på övergångar och rent allmänt på att ha fokus på matten och inte ute i skogen. 
Lite loj, fick driva ganska mycket för att traven skulle hållas igång (inte i början men efter ett tag och speciellt över bommarna) Men fin och lyssnade bra. Snubblade några gånger över bommarna och travade jättefint över för det mesta. Avslappnad och i en rätt trevlig "form" för det mesta, ner och fram. Spände till lite ibland.
Jag älskar att hon är så här lugn och loj, det är liksom Stråla som hon ska vara. När hon heldre stannar och funderar än gasar. Även om det ororar mig ibland (har så gjort hela hennes liv då jag är så van vid gasen i botten hästar) så får jag påminna mig om att det är så. Är hon på, springig och sprättig då är det något som inte stämmer.
Gos å mys när vi kom hem igen.
 
Imorgon tror jag det blir ridtur.
0 kommentarer