Tisdag 9:e december

Åh vad trött jag är. Nu är det mer min normala trötthet, den dära svintrött och slut och hela kroppen gör förjävla ont men kan inte sova och inte slappna av tröttheten. Men det har blivit lite för mycket. Jobbade alla dagar utom söndag förra veckan men nu jobbar jag bara ett 13 timmars pass imorgon och ett 4 timmars på torsdag, sen är jag ledig i 5 dagar, det ska bli skönt.
Sen blir det massiva arbetspass nästa vecka igen men på fredag den 19:e så ska vi, jag och den jag jobbar hos, gå ut och äta trerättermiddag och se en show. Betalt. På arbetstid. Löneförmåner.
Jag är helt: whoop whooop så jävla kul. Äntligen får jag vara med på roliga saker. Det är man värd efter allt slitande i vården.
Åh vad jag vill forstätta jobba hos dessa två.
 
Stråla är mycket bättre. Hon fick behandlig med led-ljus igår och svarade otroligt bra på det. Idag är svullnaden (som igår var ännu större än i söndags) hälften av igår och hon rörde sig relativt obehindrat. Redan direkt efter behandlingen igår så märkte man skillnad att hela hästen blev gladare och rörligare. Hon hon hade inte legat ner nånting söndag till måndag, hon är alltid spånig från topp till tå vanligtvis, alltid, men inte ett enda spån på hela henne. Direkt efter behandlingen gick hon och vilade.
 
Imorgon ska hon få igen, Helena är där med henne då jag jobbar, och så en gång till i helgen så borde det om det fortsätter så här bli bra ganska snart.
 
 
2 kommentarer
Tiger

Men så bra att tröttheten kanske kan vara på väg att vända.
Just som PA är förmånerna få (eller, väldigt beroende på vårdbolag och brukare..) men absolut är det bara att tack och njuta! :D Som jag sagt någon gång, kan sakna mitt PA jobb jag hade i nått trekvarts år i Umeå. Men var en fantastiskt härlig brukare, det gjorde allt.

Men ta åt dig av beröm (inlägget före!) Ta till dig och sug in, hallå? Du ÄR en fin och känslig ryttare med förmåga att både känna och läsa hästar. Kudos! :D
Hoppas ni också snart får vinter på RIKTIGT. Suck!!

Förresten så kan jag våga hoppas på en träff med dig i jul någongång? Gärna samman med systeryster också såklart! Är hemma i ca 2 veckor jul och nyår. Vi kan se det lite vidare tycker jag! :)

Svar: Ja absolut! Jag är relativt mycket ledig under julen.
Stjärnstrålar

Therese

Så skönt att Stråla är bättre!